اخبار بین الملل

کلاهبرداران کریپتویی از بازگرداندن ۱۰ هزار پوند به بیمار سرطانی خودداری کردند

وقتی تشخیص سرطان سرمایه‌گذار هم مانع کلاهبرداران کریپتویی نشد!

 

در یک کلاهبرداری کریپتو که قربانیان آن اهل اسکاتلند بودند، پس از متقاعد کردن ۳۰ نفر برای سرمایه‌گذاری روی یک نرم‌افزار جعلی ترید ارزهای دیجیتال، کلاهبرداران یک بیمار سرطانی و یک راننده کامیون را برای استفاده از اندوخته صندوق بازنشستگی‌شان فریب دادند.

بر اساس گزارش Daily Record، شرکت تولیدکننده نرم‌افزارهای تحلیل رمزارز Safe Holdings، از تام رابرتز ۶۶ ساله و آلن گو ۵۷ ساله کلاهبرداری کرده‌اند.

این دو نفر پس از اینکه متقاعد شدند ترید ارزهای دیجیتال خود را به این شرکت بسپارند، به ترتیب ۱۰ هزار و ۳۵۰۰ پوند از دست دادند. آنها تنها دو نفر از گروه ۳۰ نفره‌ای هستند که ادعا می‌کنند مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند. 

فردی که او را با نام کریس اوبراین می‌شناسند، این طرح کلاهبرداری را اجرا کرده است. گفته می‌شود که او برای جذب سرمایه‌گذاران جدید از تبلیغات شفاهی از طریق واتس‌اپ استفاده می‌کند و سرمایه‌گذاران قبلی تا زمانی که جذب نیرو ادامه داشته باشد، از سرمایه‌گذاری خود سود می‌برند.

اوبراین از کاربران می‌خواهد دو حساب، یکی در سایت او و دیگری در بانک استارلینگ ایجاد کنند. سپس کاربران وجوه را به حساب ارز دیجیتالی که Safe Holdings ادعا می‌کند با آن ترید می‌کند، انتقال می‌دهند. این سایت سودهای صعودی را در رابطی نشان می‌دهد که به افراد احساس کنترل داشتن رو وضعیت حسابشان را می‌دهد.

 

وقتی تشخیص سرطان سرمایه‌گذار هم مانع کلاهبرداری نشد! 

یکی از دوستان رابرتز ادعا کرد که از طریق Safe Holdings هفته‌ای ۳۰۰ پوند درآمد داشته. او رابرتز را به Safe Holdings ارجاع داد و سپس متقاعد شد که ۱۶ هزار پوند در مدت چهار ماه سرمایه‌گذاری کند.

رابرتز سعی کرد پول خود را برداشت کند اما پیش از اینکه اوبراین دیگر به پیام‌های او پاسخ ندهد، فقط توانست ۶۰۰۰ پوند از سرمایه خود را پس بگیرد. گفته می‌شود حساب Safe Holdings او  ۹۹ هزار پوند درآمد داشت.

او در مصاحبه با Daily Record گفت: «تمام این مدت مشخص شده بود که من سرطان دارم و حتی زمانی که این موضوع را به کریس انتقال دادم، هیچ تفاوتی در رفتارش ندیدم و فقط نادیده گرفته شدم.

این موضوع برای من بسیار دشوار بود. تمام پولی بود که برایم باقی مانده بود، دیگر از بین رفته بود. همسرم نیز به بیماری هانتینگتون مبتلا است و ما قصد داشتیم از این پول در تعطیلاتمان استفاده کنیم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا