اخبار بیت کوین

بعد از تایید اسپات ETF بیت کوین چه سرنوشتی در انتظار سایر ETFهاست؟

لحظه‌ای پس از تأیید ETF بیت کوین چه اتفاقی برای سایر ETFها می‌افتد؟

 

دو سال پیش ProShares Bitcoin Strategy ETF (BITO)، اولین ETF بیت کوین یا صندوق قابل معامله در مبادلات ایالات متحده (ETF) بعد از ثبت یک میلیارد دلار دارایی، تاریخ ساز شد. 

اما امروز BITO با ارزش ۱.۴ میلیارد دلار، از معاملات آتی بیت کوین پیروی می‌کند.‌ با این حال آینده BITO و سایر ETFهای آتی بیت کوین نامشخص است زیرا کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) قصد دارد که تا ۱۰ ژانویه درخواست‌های ETF بیت کوین را تایید کند. 

به نظر می‌رسد که اسپات ETF بیت کوین راهی ارزان‌تر برای سرمایه‌گذاران بیت کوین فراهم می‌کند. کارشناسان صنعت بر این باورند که قانونگذارها، ‏ETFهای بیت کوین را در اوایل سال ۲۰۲۴ تایید می‌کنند. ویل پک، رئیس دارایی‌های دیجیتال در WisdomTree برای راه‌اندازی ETF بیت کوین لحظه‌ای درخواست داد و معتقد است که راه‌اندازی اسپات ETF بیت کوین می‌تواند پایان ETFهای آتی بیت کوین باشد.

علی رغم تهدید احتمالی برای اسپات ETF بیت کوین، برخی معتقدند ETFهای آتی و ETFهای نقدی می‌توانند در کنار هم کار کنند. مایکل ساپیر، مدیرعامل ProShares، هنوز برای محصول اسپات درخواست نداده و معتقد است که سرمایه‌گذاران ریسک گریز به محصولاتی مانند BITO روی می‌آورند.

پک از مدل آتی اسپات ETF بیت کوین حمایت می‌کند و معتقد است که این نوع ETF کمک می‌کند که کمیسیون معاملات آتی کالا و خدمات مدیریت صندوق روی بازار آتی کنترل داشته باشند.

پک اظهار داشت که بیت کوین در حال حاضر تنها برای افرادی در دسترس است که توانایی خرید دارایی‌های قابل سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کیف پول دیجیتال را دارند. به گفته پک، این انتظارات تقاضای ناگهانی برای ETF‌های بیت کوین را کاهش می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا