اخبار بیت کوین

مردم به دنبال خرید بیت کوین: افزایش چشمگیر عبارت «خرید بیت کوین» در سرچ گوگل

افزایش سرچ عبارت «خرید بیت کوین» در گوگل در انگلستان

 

در چند هفته اخیر، بیتکوین باز هم توجه همه را به خود جلب کرده است؛ این بار با موضوعی که در اخبار پررنگ شده که صرفاً مربوط به قیمت این ارز دیجیتال نیست. سرچ گوگل برای عبارت «خرید بیت کوین» به شدت افزایش یافته و این امر نشان‌دهنده افزایش چشمگیر علاقه به بازار رمزارزها است.

جستجوی این عبارت هم در انگلستان و هم در سراسر جهان افزایش یافته است، اما انگلستان پیشواز این افزایش بوده و در هفت روز گذشته با افزایش ۸۲۶ درصدی، شاهد رشد شگفت‌آوری بوده است. این افزایش در جستجوها به عنوان نمایانگری از افزایش احساسات مثبت مرتبط با دارایی‌های دیجیتال تلقی شده و هم زمان با بیت کوین ۲۴ هزار دلاری اتفاق افتاده است.

افزایش جستجوی عبارت خرید بیت کوین در گوگل
افزایش جستجوی عبارت خرید بیت کوین در گوگل – منبع Google Trends

یکی از جوانب جالب این روند، جهانی بودن آن است. در حالی که انگلستان بیشترین افزایش در حجم این جستجوها را داشته، افزایش چشمگیری در جست‌وجوهای مربوط به خرید بیتکوین از کاربران وب در سراسر جهان نیز دیده می‌شود.

کاربران در ایالات متحده به دنبال پاسخ به سوالاتی مانند «آیا باید الان بیتکوین بخرم؟»، با افزایش بیش از ۲۵۰٪ آن را جست‌وجو می‌کنند. حتی جستجوهای بخصوص‌تری مانند «آیا می‌توانم بیتکوین را در Fidelity بخرم؟» در طی هفته گذشته با افزایش بیش از ۳۱۰۰ درصدی مواجه شده‌اند. 

این افزایش علاقه با افزایش قابل توجهی در قیمت بیتکوین در دو هفته گذشته همخوانی دارد که موقتاً از قیمت ۳۵ هزار دلار نیز در تاریخ ۲۴ اکتبر ۲۰۲۳ عبور کرد و این رمزارز را به بالاترین ارزشی که از ماه مه ۲۰۲۲ داشته است، رساند.

با این حال، افزایش حاصل از این روند تنها به پویایی بازار برنمی‌گردد و به طور مستقیم با اخبار احتمال قریب‌الوقوع تایید شدن ETFهای اسپات بیت کوین نیز ارتباط دارد. 

هیجان پیرامون تأیید این ETF بدون دلیل نیست. بسیاری از متخصصان اعتقاد دارند که این موضوع می‌تواند موجی تازه از سرمایه‌گذاری از سوی مؤسسات در ارزهای دیجیتال را به حرکت درآورد. به گفته تحلیلگران برجسته ETF، اریک بالچوناس و جیمز سایفارت، ۹۰ درصد احتمال دارد که تأیید ETF بیت‌کوین تا ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴ شده است. 

تحلیل این اخبار در کنار هم نشان می‌دهد که بازار ارزهای دیجیتال و کاربران آن به دقت ورود سازمان‌های بزرگ به دنیای کریپتو را زیر نظر دارند و از آن تاثیر می‌پذیرند. همین امر موجب شده که افزایش علاقه عموم مردم به خرید بیتکوین و ورود به بازار کریپتو افزایش یابد. 

نمودار هفتگی روند قیمت بیت کوین
نمودار هفتگی روند قیمت بیت کوین – منبع Coinmarketcap

همانطور که در نمودار بالا می‌بینید، در زمان نگارش این خبر بیت کوین همچنان مقاومت خود در ناحیه ۳۴ هزار دلاری را حذف کرده و با قیمت حدود ۳۴۰۶۰ دلار معامله می‌شود، یعنی با افزایش ۱۴/۵ درصدی نسبت به هفته گذشته.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا