اخبار بیت کوین

ChatGPT می‌گوید قیمت بیتکوین در چند سال آینده به چندین میلیارد دلار می‌رسد

پیش‌بینی ChatGPT برای قیمت بیتکوین در سال‌های پس از ۲۱۰۰ چیست؟

 

تا کنون بیش از ۹۲ درصد از کل حجم بیتکوین (BTC) استخراج شده است. از این رو از ChatGPT پرسیدیم که پیش‌بینی خود را برای زمانی که چرخه‌های هاوینگ پایان می‌یابد و عرضه این رمزارز در نهایت تمام می‌شود، اعلام کند.

  • طبق گزارش ChatGPT، قیمت بیتکوین (BTC) می‌تواند در آینده به چندین میلیارد دلار برسد.
  • پایان صدور بیتکوین می‌تواند قیمت‌های نجومی برای این رمزارز به همراه داشته باشد.

یکی از راه‌های تشویق ماینرهای بیت‌کوین، پاداش‌های بلاک است. پس از ماینینگ موفقیت‌آمیز یک بلوک، ماینرها در حال حاضر ۶/۲۵ بیت کوین پاداش دریافت می‌کنند. اما با هر چرخه هاوینگ، پاداش بلوک ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

به عنوان مثال، پس از رویداد هاوینگ در سال ۲۰۲۴، ماینرها برای استخراج موفقیت‌آمیز یک بلوک، تقریباً ۳/۱۲۵ بیتکوین دریافت خواهند کرد.

پایان چرخه هاوینگ بیتکوین

بر اساس پیش‌بینی ChatGPT:

  • پایان استخراج بیتکوین در حدود سال ۲۱۴۰ خواهد بود. پس از استخراج تمام توکن‌های بیتکوین، هیچ پاداش دیگری برای استخراج‌کنندگان بیتکوین توزیع نخواهد شد.
  • ماینرها تنها از طریق کارمزد تراکنش‌های شبکه بیتکوین پاداش خواهند گرفت.
  • در کنار اتکا به کارمزد تراکنش، به دلیل افزایش رقابت استخراج‌کنندگان باید تجهیزات خود را توسعه دهند.

در میان احتمالات مختلف، ChatGPT معتقد است که ماینرها ممکن است گزینه‌های جایگزین ارزهای دیجیتالی را برای جست‌وجوی فرصت‌های سودآور ماینینگ بررسی کنند.

ChatGPT قیمت بیتکوین را حدس می‌زند

بیتکوین یک توکن تورمی نخواهد ماند و عرضه آن ثابت خواهد شد. از این رو، ChatGPT معتقد است که می‌تواند مانند طلا به عنوان یک ذخیره ارزش عمل کند.

علاوه بر این، چت‌جی‌پی‌تی حدس می‌زند که عرضه ثابت می‌تواند ارزش بیت کوین را در طول زمان افزایش دهد. سال ۲۱۴۰ سالی است که با پایان تورم بیت کوین و افزایش کمبود دارایی مطابقت دارد.

بنابراین، با افزایش تقاضا و کمبود آشکار دارایی، قیمت بیت کوین می‌تواند به مقادیر غیر قابل تصوری برسد.

با اینکه پیش‌بینی قیمت بیتکوین در این چارچوب زمانی برای ChatGPT، دشوار است، با این حال، هوش مصنوعی (AI) همچنان پیش‌بینی‌های خود را ارائه می‌دهد.

هر پیشرفتی در پذیرش ارزهای دیجیتالی در مقیاس وسیع می‌تواند قیمت‌های سوداگرانه آن را در آینده به واقعیت نزدیک کند. بنابراین، در حالی که موسسات مختلفی مانند Ark Invest پیش‌بینی می‌کنند تا سال ۲۰۳۰ قیمت بیت کوین به ۱ میلیون دلار برسد، پس از آن قیمت بیت کوین ممکن است از این رقم فراتر برود.

چت‌جی‌پی‌تی می‌گوید ممکن است قیمت بیت کوین تا سال ۲۱۰۰ به ۱ میلیارد دلار و تا سال ۲۱۴۰ به ۱۰ میلیارد دلار برسد.

با مطرح شدن این موضوع، طبیعیست که مسائل مربوط به سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های بزرگ مانند MicroStrategy و ارزش سرمایه‌گذاری آنها در آینده اهمیت پیدا می‌کند.

نظر شما در مورد پیش‌بینی ChatGPT برای بیتکوین و آینده بازار ارزهای دیجیتالی چیست؟ 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا