اخبار بین الملل

آفریقای مرکزی درحال تنظیم چارچوب قانونی برای استفاده از ارزهای دیجیتال

یک کمیته ۱۵ نفره در آفریقای مرکزی موظف شده‌اند روی چارچوب قانونی کار کنند که امکان فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال و توسعه اقتصاد ملی را در این منطقه فراهم می‌کند. 

جمهوری آفریقای مرکزی (CAR)، یک کشور در حال توسعه در آفریقای مرکزی، درحال تهیه پیش‌نویش لایحه‌ای در مورد استفاده از ارزهای دیجیتال و توکن سازی در منطقه است. به گفته Faustin-Archange Touadéra، رئیس جمهور منطقه، ارزهای دیجیتال به‌طور بالقوه می‌توانند به ریشه‌کن کردن موانع مالی کشور کمک کنند. رئیس جمهور این کشور بیان کرد: «ایجاد بستری مناسب برای کسب‌وکارها که توسط یک چارچوب قانونی برای استفاده از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌شود، ضروریست. با دسترسی به ارزهای دیجیتال، موانع پولی موجود از بین خواهند رفت. طبیعیست که هدف اصلی از اقدامات اتخاذ شده توسط دولت، توسعه اقتصاد ملی است.»

کمیته مسئول تهیه پیش‌نویس لایحه مربوط به ارزهای دیجیتال متشکل از ۱۵ کارشناس از پنج وزارتخانه، از جمله وزارت معادن و زمین شناسی، وزارت آب، جنگل، شکار و ماهیگیری، وزارت کشاورزی و توسعه روستایی، وزارت برنامه‌ریزی شهری، اصلاحات ارضی، شهرها و مسکن و وزارت عدلیه، و ارتقای حقوق بشر است.

اقدامات اولیه در جهت استفاده از ارزهای دیجیتال در قاره آفریقا نقطه عطف دیگری برای فعالیت‌های اقتصادی این منطقه محسوب می‌شود چرا که صرافی نیجریه‌ای Roqqu پس از دو سال انتظار برای دریافت مجوز از مقامات نظارتی، موفق به دریافت مجوز ارز مجازی برای منطقه اقتصادی اروپا شد.

بنجامین اونومور، مدیر عامل شرکت Roqqu در مصاحبه‌ای با کوین تلگراف اظهار کرد که آفریقایی‌های خارج از منطقه بیش از ۵ میلیارد دلار را برای بستگان خود حوصله می‌کنند که سیستم حواله فعلی این روند را کند می‌کند.

استفاده از ارزهای دیجیتال در این منطقه مسیر سریعتر و ارزان‌تری است که می‌تواند این شکاف را از بین ببرد و به کاهش هزینه‌ها در انتقال پول در سطح جهانی کمک کند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا