اخبار بیت کوین

افشاگری رئیس سابق NYSE: ورود جریان پول با تایید ETF بیت کوین

رئیس سابق NYSE گفت که با تایید ETF بیت کوین پول و سرمایه وارد بازار کریپتو می‌شود

 

تام فارلی، رئیس سابق بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE) آخرین چهره در دنیای مالی است که در مورد تاثیر بالقوه تایید (ETF) بیت کوین بر صنعت کریپتو صحبت می‌کند. نظریه وی زمانی منتشر شد که گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد تایید احتمالی این محصول توسط کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) بر سر زبان‌هاست.

فارلی در مصاحبه‌ای با CNBC در ۲۱ نوامبر اظهار داشت که تایید ETF بیت کوین منجر به هجوم پول و سرمایه به فضای کریپتو می‌شود. فارلی نسبت به آینده بیتکوین ابراز اطمینان کرد زیرا این ارز یک اوراق بهادار نیست‌. او تصور می‌کند که همین تمایز می‌تواند سرعت بیشتری به تایید ETF بیت کوین بدهد.

وی گفت: «یکی از ویژگی‌های برتر بیت کوین این است که همه از جمله قانونگذاران قبول کردند که بیت کوین اوراق بهادر نیست. به همین دلیل احتمالاً تأیید ETF بیت کوین سریعتر پیش می‌رود و این برای صنعت عالی است زیرا با تایید ETF بیت کوین پول و سرمایه به صنعت کریپتو سرازیر می‌شود.»

رئیس سابق NYSE با اشاره به اعتماد همه‌جانبه نسبت به ارزش پایدار بیت کوین، به شدت روی نقش آن به عنوان ذخیره کننده ارزش با وجود نوسانات ذاتی تاکید کرد.

«مردم به بیت کوین اعتقاد دارند, بیت کوین همیشه هست و یک اختراع بزرگ به حساب می‌آید. این ارز دیجیتال یک ذخیره ارزش است و با وجود نوسانات هنوز هم ارزش خودش را حفظ کرده است.»

جدول زمانی تایید ETF بیت کوین

فارلی با اشاره به احساسات مثبت نسبت به هجوم سرمایه به بازار کریپتو تاکید کرد که تایید ETF بیت کوین به این زودی رخ نمی‌دهد.

رئیس سابق NYSE بر این باور است که SEC درک درستی از رمز ارزها به عنوان اوراق بهادار ندارد زیرا طبق مقررات مالیاتی ایالات متحده، اوراق بهادار باید در صرافی‌های شناخته شده ملی معامله شوند و این شرطی است که در حال حاضر بسیاری از ارزهای دیجیتال به آن توجهی نمی‌کنند. 

«من نسبت به تایید ETF بیت کوین در ماه نوامبر یا حتی دسامبر چندان خوشبین نیستم. رئیس فعلی و SEC گفتند که تقریباً همه چیز در رمز ارزها به استثنای بیت کوین اوراق بهادار هستند. البته در این میان گاهی اوقات اتریوم و بعضی از استیبل کوین‌ها نیز اوراق بهادار به حساب می‌آیند.»

وی همچنین توضیح داد که مسائل مربوط به کریپتو در صرافی‌های شناخته شده و اطمینان از قیمت‌های قابل اعتماد می‌تواند بر روند تصمیم گیری نظارتی تاثیر بگذارد.

تاثیر تایید ETF بیت کوین روی بازار

در حال حاضر تایید ETF بیت کوین موضوع داغ مجالس است و با تایید ایالات متحده این محصول به یک محصول منحصر به فرد تبدیل می‌شود. البته ETF بیت کوین می‌تواند به عنوان یک کاتالیزور محوری برای جذب سرمایه نهادی نیز عمل کند. در این میان بیت کوین همچنان زیر سطح ۳۸ هزار دلار قرار دارد. در زمان نگارش این مقاله این دارایی با قیمت ۳۷۷۹۷ دلار معامله می‌شود و سود روزانه تقریباً ۰.۱ دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا