اخبار بین الملل

بورس اوراق بهادار لندن به دنبال استخدام «مدیر بخش دارایی‌های دیجیتال»

گسترش پذیرش و عمومی‌سازی دارایی‌های دیجیتال توسط LSE

 

بورس اوراق بهادار لندن یا LSE قصد دارد اقداماتی در جهت گسترش و بکارگیری دارایی‌ها و ارزهای دیجیتال انجام دهد. در راستای این اقدامات، این شرکت به دنبال استخدام یک نیروی جدید برای مدیریت بخش دارایی‌های دیجیتال است. 

به گفته این شرکت، نیروی موردنظر باید علاقه و درک زیادی در زمینه دارایی‌های دیجیتال، رمزارزها و بلاکچین‌ها داشته باشد. این کاندیدا مسئول تعریف و اجرای استراتژی تجاری بورس اوراق بهادار لندن برای مجموعه‌ای از راهکارها و قابلیت‌های زیرساختی جدید، و همچنین توسعه نام تجاری و اکوسیستم LSEG در بازارهای خصوصی دیجیتال خواهد بود. 

مجله فایننشال تایمز در سپتامبر گزارش داد که بورس اوراق بهادار لندن برنامه‌هایی برای گسترش کسب و کار در زمینه دارایی‌های دیجیتال مبتنی بر بلاکچین تنظیم کرده است. 

موری روس، رئیس بازار سرمایه در گروه LSE گفت: «هدف نهایی ما ایجاد یک پلتفرم جهانی است که به شرکت‌کنندگان در همه حوزه‌های قضایی اجازه می‌دهد تا بتوانند با افراد در سایر حوزه‌ها با رعایت کامل قوانین و مقررات به طور همزمان تعامل داشته باشند و این چیزی است که در یک دنیای آنالوگ [غیر دیجیتال] امکان‌پذیر نیست.»

البته روس تصریح کرد که در برنامه خود چیزی شبیه بیتکوین در ذهن ندارند. در عوض، به نظر می‌رسد که برنامه‌های آن‌ها بیشتر به آنچه که امروزه دارایی‌های دنیای واقعی (RWA) نامیده می‌شود مربوط می‌شوند. 

در واقع RWA یک حوزه جدید در حال توسعه در امور رمزنگاری و کریپتو است که به موجب آن سهام، اوراق قرضه، املاک و سایر ابزارهای مالی سنتی به روشی قانونی در بلاکچین‌های عمومی مانند اتریوم تبدیل به توکن یا توکنیزه (Tokenized) می‌شوند. این باعث می‌شود بتوان از این دارایی‌ها در امور مالی غیرمتمرکز یا DeFi استفاده کرد. 

مشخص نیست که بورس اوراق بهادار لندن می‌خواهد این برنامه‌ها را با راه‌اندازی یک بلاکچین خصوصی پیش ببرد یا از یک بلاکچین عمومی استفاده خواهد کرد. 

ورود LSE به حوزه ارزهای دیجیتال با استخدام نیروی «مدیر بخش دارایی‌های دیجیتال» رسمی شده و این اقدامات نشان‌دهنده توسعه و پیشرفت‌های گسترده‌تر رمزارزها در گسترش آنها خواهد بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا