اخبار بیت کوین

گوگل با آسان‌سازی قوانین تبلیغات کریپتو برای ETFهای بیتکوین آماده می‌شود

تغییر سیات‌های گوگل در خصوص تبلیغات صندوق‌های ارز دیجیتال

 

گوگل به زودی اجازه تبلیغات درباره «صندوق‌های ارز دیجیتال» را صادر کرده و اجرا خواهد کرد؛ اقدامی که در میان تأییدیه‌های مورد انتظار برای ETFهای بیتکوین صورت می‌گیرد.

اکنون ماه‌ها است که غول‌های وال‌استریت، تحلیلگران مالی و حامیان ارزهای دیجیتال به‌طور نفس‌گیری در انتظار احتمال تایید قریب‌الوقوع ETFهای بیت‌کوین بوده‌اند. تایید این صندوق‌های ارز دیجیتال می‌تواند برترین ارز دیجیتال جهان یعنی بیتکوین را در دسترس قانونی میلیاردها دلار سرمایه‌گذار از دنیای مالی سنتی قرار دهد.

اکنون، به نظر می‌رسد که گوگل با این اقدام خود نیز فعالانه برای روز تایید ETFهای بیتکوین آماده می‌شود. گوگل، که بر دنیای تبلیغات آنلاین تسلط دارد، اعلام کرده است که ممنوعیت‌های فعلی خود را در مورد تبلیغات کریپتو به‌روزرسانی می‌کند تا امکان ارتقای تبلیغات «صندوق‌های ارز دیجیتال» را فراهم کند.

سیاست جدید این شرکت به تبلیغ‌کنندگانی که توسط گوگل تأیید شده‌اند اجازه می‌دهد تا «محصولات مالی را تبلیغ کنند که به سرمایه‌گذاران امکان داد و ستد سهام در صندوق‌هایی را می‌دهند که دارای استخرهای بزرگ ارز دیجیتال هستند».

این به روز رسانی قرار است از ۲۹ ژانویه اجرا شود. موسسات مالی این نظریه را مطرح کرده‌اند که اولین ETF بیتکوین در ایالات متحده به احتمال زیاد بین ۸ تا ۱۰ ژانویه توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) تایید می‌شود.

در حالی که گوگل بیشتر توضیح نداده است که آیا تعریفش از «صندوق‌های ارز دیجیتال» شامل صندوق‌های سرمایه گذاری مانند ETFهای بیتکوین می‌شود یا خیر، به نظر می رسد این حرکت نشان می‌دهد که این غول فناوری ریسک-گریز در حال آماده‌سازی برای آینده‌ای که در آن محصولات مالی مبتنی بر ارزهای دیجیتال پذیرفته شده و به جریان اصلی اقتصاد جهانی تبدیل شده‌اند.

سیاست‌های تبلیغاتی گوگل در حال حاضر محصولات و خدماتی را که خرید، فروش یا تجارت ارزهای دیجیتال را تبلیغ کنند، از جمله پروتکل‌های DeFi، ICOها، و استخرهای نقدینگی رمزارز ممنوع می‌کند. این شرکت با صرافی‌های کریپتو کار می‌کند، تا زمانی که این صرافی‌ها دارای مجوز باشند، مطابق با قوانین دولتی عمل کنند، و توسط گوگل تأیید شده باشند. البته این شرکت اخیراً موضع خود را در مورد تبلیغات برای بازی‌های NFT نیز در ماه سپتامبر آسان‌تر کرد.

تایید ETFهای اسپات بیتکوین به موسسات مالی سنتی و سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که بدون داشتن هیچ ارز دیجیتالی بتوانند روی بیتکوین سرمایه‌گذاری کنند. در حالی که چنین محصولی سال به سال بارها توسط SEC رد شده است، زمانی که بلک راک، بزرگترین شرکت مدیریت دارایی جهان، درخواست خود را برای ETF بیتکوین در اوایل تابستان امسال ارائه کرد، این روند تغییر کرد.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که تصویب ETFهای بیتکوین می‌تواند به بازار کریپتو سرمایه عظیمی به ارزش ۱ تریلیون دلار وارد کند. تنها با توجه به شایعات مربوط به چنین رویدادی، قیمت ارزهای دیجیتال در سراسر جهان در هفته‌های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا