اخبار بین الملل

گسترش پذیرش کریپتو توسط شرکت‌های امور مالی سنتی

تازه‌های گسترش دنیای کریپتو و ارزهای دیجیتال


شرکت‌ها و بانک‌های امور مالی سنتی به طور فزاینده‌ای در حال پذیرش خدمات، پرتفوی‌ها و عملیات مرتبط با کریپتو و ارزهای دیجیتال هستند. این شرکت‌ها از زمستان کریپتو برای ایجاد و یافتن بازار مناسب برای ارائه راهکارهای مرتبط با کریپتو استفاده می‌کنند.

نمونه‌های اخیر شامل شاخه مدیریت دارایی دویچه بانک، DWS است که سرمایه‌گذاری جدیدی را با Galaxy Digital و Flow Traders برای صدور مشترک یک «استیبل کوین یورو» اعلام کرد. در توسعه‌ای دیگر، شرکت نفت عربستان، سعودی آرامکو (Saudi Aramco)، قراردادی را با شرکت خدمات مالی SBI Holdings درباره همکاری احتمالی در امور دارایی‌های دیجیتال و سرمایه‌گذاری مشترک در پرتفوی دارایی‌های دیجیتال SBI امضا کرد.

در همین حال، در بریتانیا، صندوق بازنشستگی M&G مبلغ ۲۰ میلیون دلار در اولین بورس اوراق بهادار مشتقات بیتکوین، Global Futures & Options Holdings سرمایه‌گذاری کرده است.

شرکت‌های کریپتو نیز در حال آماده شدن برای دریافت تقاضای بیشتر از سوی سرمایه‌گذاران نهادی در سال ۲۰۲۴ هستند. در ۱۳ دسامبر، بنیاد آیوتا اعلام کرد که با Fireblocks ادغام می‌شود تا امکان توکن‌سازی دارایی‌های دنیای واقعی (RWA) را فراهم کند.

شرکت SBI ژاپن برای ادامه توسعه در خاورمیانه، Saudi Aramco را در نظر می‌گیرد

شرکت خدمات مالی ژاپنی SBI Holdings و شرکت نفت دولتی عربستان یعنی سعودی آرامکو در حال بررسی همکاری در سرمایه‌گذاری دارایی‌های دیجیتال هستند. این طرفین توافق‌نامه‌ای را برای همکاری امضا کردند که شامل ایجاد شاخه SBI خاورمیانه در ریاض به عنوان پایگاهی برای عملیات منطقه‌ای است. بر اساس این توافقنامه، SBI و سعودی آرامکو در دارایی‌های دیجیتال و سرمایه‌گذاری مشترک در سبد دارایی‌های دیجیتال خود همکاری خواهند کرد. آنها همچنین ممکن است استارتاپ‌های کریپتو ژاپنی را که علاقمند به گسترش به عربستان سعودی هستند شناسایی کرده و پروژه‌های دیگری را در هر دو کشور راه‌اندازی کنند.

شرکت S&P Global استیبل کوین‌های GUSD، USDP، USDC را در بالاترین سطح رتبه‌بندی می‌کند

شرکت S&P Global یک سیستم ارزیابی پایداری استیبل کوین را به همراه تجزیه و تحلیل هشت استیبل کوین راه‌اندازی کرده است. در ابتدا، هیچ یک از استیبل کوین‌ها بهترین رتبه را دریافت نکردند، اما دو استیبل کوین کمترین رتبه را کسب کردند. به گفته S&P Global، این رتبه‌بندی ریسک‌های کیفیت دارایی، عواملی که آنها را کاهش می‌دهند، حاکمیت، چارچوب قانونی و نظارتی، قابلیت بازخرید، نقدینگی، فناوری و وابستگی‌ها به شخص ثالث را ارزیابی می‌کند. استیبل کوین‌های GUSD و USDP و USDC امتیاز ۲ (قوی) را دریافت کردند که بالاترین امتیاز داده شده است. همچنین TrueUSD (TUSD) و Frax (FRAX) هر دو امتیاز ۵ را دریافت کردند که به بروز اطلاعات ناکافی از سوی TrueUSD و اتکای مداوم فراکس به یک الگوریتم نسبت داده می‌شود.

رتبه‌بندی استیبل کوین‌ها از سوی S&P به این صورت بوده است:

۱. بسیار قوی: هیچ کدام

۲. قوی: USDC/USDP/GUSD

۳. مناسب: هیچ کدام

۴. محدود: USDT/FDUSD/DAI

۵. ضعیف:  FRAX/TUSD 

ادغام Worldcoin با Shopify، Mercado Libre، Minecraft، Reddit و Telegram

شرکت Worldcoin نسخه جدیدی از ویژگی World ID خود را راه اندازی کرده است که به کاربران امکان می‌دهد ربات نبودن خود را در Shopify، Mercado Libre، Reddit و Telegram ثابت کنند. این ویژگی جدید که “World ID 2.0” نام دارد، به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا بین سطوح مختلف احراز هویت، از “lite” تا “max” یکی را انتخاب کنند. این استارتاپ ادعا کرد که این ویژگی‌های جدید به کاهش ضرر از سوی ربات‌ها کمک می‌کند بدون اینکه کاربران مجبور شوند اطلاعات شخصی خود را به برنامه‌هایی که استفاده می‌کنند بدهند. سایر ادغام‌ها برای Worldcoin عبارتند از Discord، Protocol Talent و Okta’s Auth0.

کوین بیس معاملات اسپات ارزهای دیجیتال را برای سرمایه‌گذاران نهادی خارج از ایالات متحده معرفی می‌کند

کوین بیس از ارائه خدمات معاملات اسپات ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاران نهادی در صرافی بین‌المللی خود خبر داد که به آنها امکان می‌دهد بیتکوین و اتریوم را در ازای دلار آمریکا در بازار نقدی معامله کنند. با گذشت زمان، این صرافی قصد دارد خدمات خود را به سرمایه‌گذاران کوچکتر نیز گسترش دهد. کوین بیس صرافی بین‌المللی خود را در ماه می راه‌اندازی کرد و کار آن با معاملات پرپچوال فیوچرز برای BTC و ETH برای سرمایه‌گذاران شروع شد. در ایالات متحده، این صرافی با شکایتی از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در ماه ژوئن به اتهام فعالیت به عنوان یک صرافی اوراق بهادار ثبت نشده مواجه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا