اخبار NFTاخبار بلاک‌چین

یک نهنگ ۱۰۱۰ NFT را در عرض ۴۸ ساعت فروخت

ممکن است این اقدام به عنوان یک Wash Trade بزرگ جهت کسب سود هنگفت از ایردراپ بعدی بلر انجام شده باشد.

با توجه به اینکه بازار بلر (Blur) به زودی و برای دومین بار ایردراپ انجام می‌دهد، اندرو تورمن از مؤسسه نانسن این نظریه را مطرح کرد که دلیل این فروش بزرگ NFT می‌تواند به دست آوردن پاداش‌های اضافی توکن بلر (BLUR) و سود بیشتر باشد.

به گزارش رمزآگاه و بنا به داده‌های ارائه شده توسط مؤسسه نانسن، جفری هوانگ، نهنگ دنیای NFTها که او را با نام ماچی (Machi Big Brother) نیز می‌شناسند، طی ۴۸ ساعت ۱۰۱۰ توکن را در ازای مجموعا ۱۱۶۸۰ اتریوم معادل حدود ۱۸ میلیون دلار به فروش رساند.

اندرو تورمن، در یک رشته توییت در ۲۵ فوریه، به فعالیت معاملاتی طی دو روز گذشته اشاره کرد و این فروش NFT را بزرگ‌ترین فروش NFT در تاریخ قلمداد کرد.

تعدادی از NFTهای فروخته شده در این فروش تاریخی، شامل ۹۰ NFT از مجموعه Bored Ape Yacht Club، تعداد ۱۹۱ NFT از Mutant Ape Yacht Club، و ۳۰۸ NFT از مجموعه Otherdeed بود.

لازم به ذکر است که پس از این فروش ۹۹۱ NFT را مجدد خریداری کرد. موسسه نانسن احتمال داد که این اقدام می‌تواند جهت کسب سود و یک Wash Trade بزرگ جهت کسب سود هنگفت از ایردراپ بعدی بلر انجام شده باشد، یا اینکه ممکن است موضوع با دستکاری بازار ارتباط داشته باشد.

*منظور از Wash Trade خرید و فروش یک دارایی برای منحرف کردن جریان بازار است.

بنا به گزارشات، ماچی یکی از بزرگ‌ترین دریافت کنندگان ایردراپ توکن BLUR در بازار معاملاتی بلر است که به تازگی پلتفرم معاملاتی اوپن سی (OpenSea) را از رتبه‌بندی پلتفرم‌های NFT حذف کرده است. در روز ۱۴ فوریه، بلر اولین دور ایردراپ‌های خود را برای کاربران راه‌اندازی کرد. تعداد توکن‌های ایردراپ شده به میزان استفاده کاربران از پلتفرم بلر و فعالیت معاملاتی بر اساس NFTهای اتریوم متغیر بود.

در روز ۱۷ فوریه پلتفرم تحلیل بلاکچین Arkham Intel اشاره کرد که ماچی حدود ۱/۸ میلیون توکن بلر (BLUR) دریافت کرده و تمام آن را در ازای ۱/۳ میلیون دلار نقد کرده است.

به همین دلیل، ممکن است ماچی با افزایش فعالیت معاملات NFT به دنبال دریافت توکن‌های جدید بلر (BLUR) در دور بعدی ایردراپ باشد. به نظر می‌رسد نهنگ‌های دیگر نیز به دنبال همین کار باشند.

بر اساس داده‌های NFT Price Floor، با نگاهی به قیمت‌های کف مجموعه‌های برتری که ماچی در ابتدا فروخته بود، سه مجموعه BAYC، MAYC و Otherdeed NFT شاهد کاهش ۷/۷۷، ۹/۲ درصدی و ۸/۱۶ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

تورمن در پست بعدی اینگونه بیان کرد: «ماجراجویی‌های یک نفر برای سود گرفتن از ایردراپ منجر به خراب‌شدن بازار می‌شود.»

به گفته سایت خبری CoinGecko، قیمت توکن (BLUR) در زمان نگارش این خبر ۰/۷۹ دلار است که در هفت روز گذشته ۱۷/۷ درصد کاهش یافته است.

در ۲۲ فوریه، تیم بلر در توییتی اعلام کرد که این پروژه به زودی ۳۰۰ میلیون دلار توکن در دور دوم ایردراپ خود منتشر خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا