اخبار بیت کویناخبار تحلیلی

بیتکوین یا طلا؟ هشدار مایک مک گلون درباره رکورد بیتکوین

کارشناس بلومبرگ نسبت به رکود بالقوه بیتکوین هشدار داد!

 

مایک مک گلون، کارشناس بازار کالای بلومبرگ، با اشاره به عملکرد ناامیدکننده بیتکوین در برابر طلا از زمان اوج خود در سال ۲۰۲۱، نسبت به رکود بالقوه بیتکوین هشدار داده است. 

مک گلون خاطرنشان کرد که نسبت بیتکوین به طلا از زمان اوج ۳۷ برابری خود در سال ۲۰۲۱، حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است.

او همچنین به شکاف بین معاملات فیوچرز S&P 500 E-mini و بیتکوین اشاره کرد و معتقد است که این موضوع به پیامدهای رفت و برگشتی دارایی‌های پر ریسک از زمان شروع معامله در سال ۱۹۹۷ ارتباط دارد.

نمودار مک گلون در ۴ فوریه ۲۰۲۴
نمودار مک گلون در ۴ فوریه ۲۰۲۴ – منبع: Bloomberg Intelligence

مک گلون افزود:

«دو حفره در نمودار ال ۲۰۱۷، همانطور که در چارت من دیده می‌شود، پر شده است. آنچه که در این چارت به چشم می‌خورد این است که نسبت بیتکوین به طلا از بزرگترین پامپ پول تاریخ تا رکورد قیمت در سال ۲۰۲۱ عقب گرد دارد. بیتکوین از ۲ ژانویه به شدت سوداگرانه عمل کرده است و به صورت شبانه‌روزی معامله می‌شود. این رمزارز نسبت به طلا حدود ۲۱ اونس طلا ارزش داشت که یک سیگنال مهم محسوب می‌شود. این نسبت با احتساب ۳۷ برابری، تقریباً ۴۰ درصد کمتر از اوج خود در سال ۲۰۲۱ است.»

بر اساس تحقیقات مک گلون در مورد نسبت بیتکوین به طلا، عملکرد ضعیف بیتکوین نسبت به طلا از سال ۲۰۲۱ نشان‌دهنده یک رکود بالقوه یا فرصتی برای بیتکوین است که فرصت‌های از دست رفته را جبران کند. 

اگر این نسبت مدام در حال کاهش باشد، احتمالا به سمت رکود پیش می‌رویم. دلایل این تغییر شامل افزایش نقدینگی در سال ۲۰۲۱ و پایان سیاست نرخ بهره صفر است. از طرفی، دارایی‌هایی مانند بیتکوین و طلا به دلیل نرخ فعلی صندوق فدرال رزرو ۵/۵۸ کاهش را تجربه کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا