اخبار بیت کویناخبار صرافی ها

کاهش ۵۰ درصدی موجودی بیتکوین در صرافی‌های آمریکا

خروج شرکت‌های ارزهای دیجیتالی از آمریکا در پی قوانین سختگیرانه نظارتی در این کشور

 

در پی وضعیت نامشخص قوانین حاکم بر صنعت کریپتو در آمریکا و به دنبال شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) از دو صرافی بزرگ ارز دیجیتال (بایننس و کوین بیس)، بیش از نیمی از موجودی بیتکوین‌های کاربران آمریکایی که پیش از این در صرافی‌های این کشور قرار داشت، به صرافی‌های خارجی منتقل شده است.

بر اساس گزارش CryptoQuant، با تداوم روند انتقال بیتکوین به صرافی‌های غیرآمریکایی، موجودی بیت کوین در این صرافی‌ها به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۱۷ رسیده ست.

خروج شرکت‌های ارزهای دیجیتالی از آمریکا

یکی از دلایل کاهش چشمگیر موجودی بیت کوین در صرافی‌های آمریکایی، نبود قوانین واضح و مشخص در صنعت رمزارزها است. قانون‌گذاران این کشور به جای وضع قوانین معقول، رویکردی اجرایی را در پیش گرفته‌اند که منجر به خروج شرکت‌های ارزهای دیجیتالی از آمریکا شده است.

بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین هنگ کنگ در ماه‌های اخیر مقررات جامعی را برای صنعت ارزهای دیجیتالی تدوین کرده‌اند و از حضور و فعالیت شرکت‌های فعال در این حوزه استقبال کرده‌اند. هنگ کنگ که در حال حاضر قصد دارد بار دیگر به قطب فین‌تک تبدیل شود، اعلام کرده برای صنعت کریپتو، قوانینی شبیه به شرکت‌های سنتی مالی اعمال خواهد کرد.

در حال حاضر، چندین صرافی تصمیم به خروج از آمریکا گرفته‌اند و برخی دیگر به دلیل اتهامات نقض، ارائه برخی محصولات و خدمات را متوقف کرده‌اند. با افزایش روند دلارزدایی، این کشور به تدریج سهم بازار خود را از بخش‌های نوظهور ارزهای دیجیتالی از دست می‌دهد.

به دنبال شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از صرافی کوین بیس، جانی ان‌جی (Johnny Ng) عضو شورای قانون‌گذاری ارزهای دیجیتالی در هنگ کنگ از تمامی پلتفرم‌های معاملاتی دارایی‌های مجازی از جمله کوین بیس دعوت کرد تا به این منطقه مهاجرت کنند.

بیش از ۵۰٪ از گردش بیتکوین و اتریوم از آمریکا خارج شده است

در کنار کاهش موجودی بیتکوین صرافی‌های آمریکایی، موجودی اتریوم نیز به طور مداوم در حال کاهش بوده. بر اساس آمار و ارقام حدود ۵۶٪ از اتر موجود در صرافی‌ها، خارج از آمریکا نگهداری می‌شوند.

علاوه بر این، حجم معاملات صرافی‌های ارز دیجیتال بین‌المللی چهار برابر بیشتر از صرافی‌های آمریکایی است. در حال حاضر، حجم معاملات بیت کوین در صرافی‌های آمریکایی ۲۱٪ از معاملات کل بازار را تشکیل می‌دهد و به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۱۷ سقوط کرده است. علاوه بر این، با توجه به محدودیت‌های فعلی در آمریکا، حجم معاملات آتی دائمی نیز به سطوح پایینی رسیده است. در مقابل، حجم معاملات اسپات و آتی در آسیا به ترتیب ۳۰٪ و ۲۰٪ افزایش پیدا است.

با توجه به داده‌های CryptoQuant، ارزش بازار استیبل کوین‌های موجود در بازار آمریکا در سال ۲۰۲۳ با ریزش ۳۵ درصدی، ۱۵ میلیارد دلار کاهش یافته است.

علیرغم کاهش میزان بیتکوین موجود در صرافی‌های آمریکایی، این کشور همچنان در صنعت استخراج بیت کوین پیشتاز است. با این حال، با توجه به تلاش دولت آمریکا برای دریافت مالیات بیشتر از ماینرها، ممکن است در آینده برتری خود را در این زمینه از دست بدهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا