اخبار بیت کویناخبار بین الملل

هشدار رابرت کیوساکی درباره حباب قیمت سهام و املاک در آمریکا

هشدار درباره حباب قیمت در سهام، اوراق قرضه و املاک و مستغلات آمریکا

 

رابرت کیوساکی، کارشناس مالی مشهور و نویسنده کتاب «پدر پولدار، پدر فقیر»، به میلیون‌ها دنبال‌کننده خود درباره حباب قیمت در سهام، اوراق قرضه و املاک و مستغلات آمریکا هشدار داد. کیوساکی سقوط این حباب قیمت را پیش‌بینی کرد و به سرمایه‌گذاران توصیه کرده با تنوع بخشیدن به سبد معاملاتی خود به کمک فلزات گرانبها مانند طلا و نقره، در کنار بیتکوین، از دارایی‌های خود محافظت کنند.

با وجود نگرانی‌های گسترده در میان سرمایه‌گذاران در مورد حباب احتمالی بازار  کریپتو و سهام، داده‌های تاریخی نشان می‌دهد که ترس فعلی کمی غیر واقع‌بینانه است. 

خبرگزاری رویترز تاکید می‌کند که تنها سقوط چشمگیر حباب قیمت بازار سهام پس از جنگ جهانی دوم در اوایل دهه ۲۰۰۰ رخ داد که صرفا به خاطر ارزش‌گذاری‌های نجومی و رکود بازار بود.

با این حال، برخی از افراد، از جمله آلبرت ادواردز، ثابت کرد که بعضی از سهام‌ها نشانه‌هایی از حباب قیمت، به ویژه در حوزه هوش مصنوعی را نشان می‌دهند. ادواردز هشدار می‌دهد که محبوبیت دیوانه‌وار هوش مصنوعی ممکن است آسیب زننده باشد و به حد ناپایداری برسد.

البته فراموش نکنیم که منتقدان کارایی بیتکوین را در سال ۲۰۲۲ زیر سوال بردند، زیرا قیمت آن در کنار سهام ایالات متحده سقوط کرد، درست زمانی که فدرال رزرو برای مبارزه با تورم فزاینده مبارزه می‌کرد. با این وجود، هنوز این خوش‌بینی وجود دارد که بیت‌کوین به عنوان یک ابزار تنوع‌ساز سبد دارایی افراد در سال ۲۰۲۴ عمل کند.

جورین تیمر (Jurrien Timmer) از شرکت فیدلیتی بر پویایی در حال تکامل بیتکوین تاکید می‌کند و به همبستگی منفی آن با معیار S&P 500 اشاره کرد. این تغییر نشان می‌دهد که بیتکوین می‌تواند به سرمایه‌گذاران در برابر حرکات سنتی بازار کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا