اخبار بیت کوین

کاربران با دانلود اپلیکیشن تقلبی لجر ۵۸۸ هزار دلار بیتکوین از دست دادند

اپلیکیشن تقلبی Ledger Live Web3 در اپ استور مایکروسافت


یک اپلیکیشن تقلبی Ledger Live که در اپ استور مایکروسافت ظاهر شده، به دامی برای کلاهبرداری از کاربران تبدیل شد. کاربرانی که این نرم‌افزار جعلی را دانلود کردند، ۱۶/۸ بیتکوین (BTC) به ارزش ۵۸۸ هزار دلار از دست دادند.

پس از جابجایی ۱۱۵,۲۰۰ دلار از حساب این هکر، کیف پول او در حال حاضر دارای ۱۳/۵ بیتکوین با ارزش ۴۷۳۸۰۰ دلار است. تحلیلگر بلاکچین به نام ZachXBT متوجه این نرم‌افزار جعلی با نام Ledger Live در فروشگاه رسمی مایکروسافت شد و گفت که در نتیجه این هک بیش از ۱۶ بیتکوین دزدیده شده است. 

او همچنین در توییت خود آدرس هکر را نیز افشا کرده است: bc1qg05gw43elzqxqnll8vs8x47ukkhudwyncxy64q 

به گفته ZachBTC، کاربران نسخه تقلبی اپلیکیشن با نام Ledger Live Web3 را دانلود کردند که تصور می‌کردند نسخه نرم افزاری کیف پول Ledger Live است. اپلیکیشن تقلبی Ledger Live Web3 ابتدا در اپ استور مایکروسافت در میانه ماه اکتبر ظاهر شد و اکنون توسط مایکروسافت حذف شده است.

در حال حاضر، بیش از ۱۶/۸ بیتکوین به ارزش ۵۸ هزار دلار از افرادی که این برنامه تقلبی را دانلود کرده‌اند دزدیده شده است. گزارش‌ها نشان می‌دهند که اولین تراکنش در آدرس کیف پول هکر در تاریخ ۲۴ اکتبر انجام شد که شامل مبلغ ۵۲۱۰ دلار بود. از دوم نوامبر، این حساب در تراکنش‌های گسترده‌ای دخیل بوده است. 

داده‌های ارائه شده توسط Blockchain.com نشان می‌دهد که هکر بیتکوین‌ها را از طریق ۳۸ تراکنش با آدرس کیف پول bc1qg05gw43elzqxqnll8vs8x47ukkhudwyncxy64q دریافت کرده است. در دو تراکنش بعدی، حدود ۱۱۵۲۰۰ دلار از این کیف پول برداشت شده و کیف پول در حال حاضر دارای ۱۳/۵ بیت‌کوین با ارزش ۴۷۳۸۰۰ دلار است. 

در دسامبر ۲۰۲۲ و مارس ۲۰۲۳ نیز اپلیکیشن تقلبی Ledger Live در اپ استور مایکروسافت ظاهر شده بود. لجر قبلاً در یک پست در X (توییتر سابق) اعلام کرده بود که تنها مکان امن برای دانلود این اپلیکیشن وبسایت رسمی لجر است و همچنین خاطرنشان کرد که «لجر هیچوقت از شما درخواست نمی‌کند که عبارت بازیابی ۲۴ کلمه‌ای خود را ارائه دهید.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا