اخبار بلاک‌چیناخبار صرافی ها

در آینده نزدیک به ۸ میلیارد نفر وارد دنیای بلاکچین می‌شوند

به گزارش صرافی کوین بیس در دهه آینده تعداد افرادی که از بلاکچین استفاده می‌کنند به ۸ میلیارد نفر می‌رسد.

 

جسی پولاک، مسئول پروتکل‌های کوین بیس پیش‌بینی می‌کند اکثریت قریب به اتفاق مردم در دهه آینده به سمت بلاکچین خواهند آمد و پذیرش کریپتو در دهه آینده به سرعت بالا خواهد رفت.

پولاک روز چهارشنبه در در مصاحبه‌ای با Decrypt گفت: «احساس ما این است که رشد بسیار زیادی در پیش داریم. ما امروز کمتر از ۱۰ میلیون نفر را در زنجیره داریم. در دهه آینده این تعداد به ۸ میلیارد نفر خواهد رسید.»

طرح پولاک نشان‌دهنده یک هدف بلندپروازانه برای فناوری بلاک چین است که در سال ۲۰۲۳ تنها بخش کوچی از صنعت مالی را نشان می‌دهد و هنوز هم در تلاش است تا پس از چندین انفجار و سقوط قیمت‌ها به جریان اصلی راه پیدا کند.

۸ میلیارد کاربر در بلاکچین نشان‌دهنده بخش غالب افراد است، و به‌طور تقریبی جمعیت امروز کره زمین را نشان می‌دهد. بر اساس برآوردهای سازمان ملل، جمعیت زمین تا سال ۲۰۳۰ به ۸/۵ میلیارد نفر خواهد رسید.

در عین حال، همه افراد از اینترنت استفاده نمی‌کنند، حتی اگر برای کسانی که در حلقه‌های کریپتو هستند، همه جا در دسترس باشد. بر اساس داده‌های Statista در حال حاضر ۵ میلیارد کاربر اینترنت در سراسر جهان وجود دارد.

پولاک درباره پذیرش کریپتو در مقیاس بزرگتر گفت: «فکر می‌کنم این اتفاق را به چشم می‌بینیم و این فناوری به تدریج زندگی میلیاردها نفر را تغییر خواهد داد. همه در نهایت در یک زمین بازی برابر قرار خواهند گرفت، جایی که بدون توجه به محل تولد یا محل زندگی‌شان به محصولات و خدمات مشابه دسترسی خواهند داشت.»

بر اساس گزارش کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، کوین بیس که پیشروترین صرافی ارزهای دیجیتال در ایالات متحده است، در سه‌ماهه اول مالی امسال خود به طور میانگین حدود ۸/۴ میلیون کاربر با تراکنش ماهانه داشت که ۹ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه در سال قبل دارد.

چه از طرف گیمرها، چه بخش اردینالز یا NFTها، چهره‌های تأثیرگذار از سراسر فضای دارایی‌های دیجیتال مدت‌هاست که بر پذیرش کریپتو به عنوان ضرورتی برای موفقیت در فضای کریپتو تاکید دارند.

صرافی کوین بیس قبلاً نشان داده است که یکی از اهدافی که دنبال می‌کند این است که در نهایت ۱ میلیارد نفر را وارد حوزه ارزهای دیجیتالی کند. یک مقاله تحقیقاتی که توسط دویچه بانک در سال ۲۰۲۰ منتشر شد، نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۳۰ ممکن است ۲۰۰ میلیون کاربر کیف پول ارز دیجیتال وجود داشته باشد که نشان‌دهنده رشد اولیه اینترنت است.

یکی از بزرگترین بانک‌های وال استریت معتقد است که پذیرش انبوه رمزارزها نیز به سرعت در حال نزدیک شدن است. این بانک در ماه مارس اعلام کرد که موجی از پذیرش کریپتو با توکن سازی دارایی‌های دنیای واقعی و افزایش ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) هدایت خواهد شد.

پولاک مسئول فعالیت‌های کوین بیس در رابطه با پروتکل Base است، بلاک چین لایه ۲ متمرکز بر اتریوم که در فوریه از آن رونمایی شد. یکی از اجزای اصلی رشد کوین بیس به ۱ میلیارد کاربر، استفاده از کریپتو به عنوان یک پلتفرم اپلیکیشن خواهد بود.

پولاک گفت که ایده این شرکت با Base، که هزینه و کارایی تراکنش‌های اتریوم را با استفاده از Optimism’s OP Stack بهبود می‌بخشد، این است که شبکه کارهایی را که افراد می‌توانند روی زنجیره انجام دهند و برای آنها از این صرافی استفاده می‌کنند، گسترش می‌دهد.

او گفت: «در واقع همه چیز در مورد افزایش تعداد کارهایی است که مردم می‌توانند انجام دهند، بنابراین کاربران می‌توانند فرصت‌های بیشتری برای استفاده از کوین بیس داشته باشند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا