اخبار صرافی ها

شکایت آژانس SEC از صرافی Kraken؛ دلایل پشت پرده چیست؟

آژانس SEC از صرافی کراکن شکایت کرد.

 

کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علی رغم انتقادات وارده از سوی جامعه ارزهای دیجیتال به شکایت علیه شرکت‌های فعال در این حوزه ادامه داده است. آخرین شکایت آژانس SEC از صرافی کراکن (Kraken) بود که یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال به حساب می‌آید.

 SECادعا می‌کند که شرکت‌های رمزنگاری مستقر در سانفرانسیسکو قوانین فدرال و مالیاتی ارزهای دیجیتال را بدون تایید قانونگذاران نقض کردند. طبق این قانون شرکت‌های رمز ارز باید به عنوان «کارگزار، فروشنده، صرافی و آژانس تسویه حساب» فعالیت کنند در حالی که SEC معتقد است صرافی کراکن همچین کاری انجام نداده است.

آژانس SEC چه ادعایی می‌کند؟

ادعای آژانس SEC به شرح زیر است: «کراکن از سال ۲۰۱۳ یک پلتفرم معاملات آنلاین را راه‌اندازی کرد و از طریق آن مشتریان می‌توانند دارایی‌های رمز ارز را خرید و فروش کنند و اکثر آن‌ها تحت پوشش قوانین اوراق بهادار ایالات متحده صورت می‌گیرد.»

به این ترتیب آژانس SEC ادعا می‌کند که: «صرافی کراکن بدون در نظر گرفتن قوانین اوراق بهادار ایالات متحده برای سرمایه‌گذاران ریسک زیادی ایجاد کرده است و میلیاردها دلار کارمزد و درآمد معاملاتی را از سرمایه‌گذاران می‌گیرد.» همچنین این آژانس این صرافی را به ادغام دارایی‌های رمز ارز مشتری به ارزش بیش از ۳۳ میلیارد دلار و پول نقد مشتریان با مبلغ بیش از ۵ میلیارد دلار با خزانه خود متهم کرد.

از طرفی تیم صرافی کراکن توضیح داد: «این شکایت یک استدلال فنی دارد زیرا کسب و کار صرافی کراکن برای فعالیت به مجوزهای اوراق بهادار ویژه نیاز دارد زیرا دارایی‌های دیجیتال ما واقعاً قراردادهای سرمایه‌گذاری هستند. این اتفاق از نظر قانونی نادرست و از نظر سیاسی فاجعه بار است.»

مثالی از شکایت آژانس SEC از ریپل

تیم صرافی کراکن با اشاره به پرونده شرکت بلاک چین ریپل گفت که آژانس SEC قبلاً سعی کرده است که شکایت‌های این‌چنینی تنظیم کند. اگر یادتان باشد آژانس SEC ریپل را به فروش غیرقانونی توکن XRP متهم کرد و آژانس بر این باور بود که این یک اوراق قرضه است. با این حال قاضی دادگاه، آنالیسا تورس، در ۱۳ ژانویه ۲۰۲۳ حکم داد که خرده فروشی توکن XRP اوراق بهادار به حساب نمی‌آید.

اخیرا استوارد آلدروتی، مدیر ارشد حقوقی ریپل، از گری جنسلر، رئیس SEC به دلیل پیش داوری صنعت کریپتو و پرونده شکست خورده علیه ریبل انتقاد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا