اخبار بین المللاخبار دیفای

امکان دادوستد دارایی‌های دیجیتال به زودی در بانک Sberbank روسیه

ایجاد راه‌حلی جدید برای تسهیل عملیات مالی غیرمتمرکز (DeFi) در روسیه


از ماه ژوئن، Sberbank، بزرگترین بانک روسیه، به سرمایه‌گذاران خصوصی معتبر اجازه می‌دهد تا با استفاده از دارایی‌های مالی دیجیتال (DFA) تجارت کنند.

بانک Sberbank اجازه داد و ستد دارایی‌های مالی دیجیتال در روسیه را صادر کرد

طبق گزارش‌های محلی، Sberbank به مشتریان اجازه می‌دهد تا با استفاده از دارایی‌های مالی دیجیتال در پلتفرم خود معامله کنند.

با این حال، لازم به ذکر است که این پیشنهاد برای پایان سه ماهه اول ۲۰۲۳ قبل از موکول شدن به ماه ژوئن در نظر گرفته شده بود.

آناتولی پوپوف، معاون رئیس هیئت مدیره بانک، گفت که از طریق این سرویس کاربران می‌توانند با استفاده از دارایی‌های مالی دیجیتال تجارت کنند و حتی آنها را تبدیل به پول نقد کنند.

زمان دقیق راه‌اندازی این سرویس هنوز مشخص نشده است.

صدور، حسابداری و گردش دارایی‌های مالی دیجیتال به بلاک چین متکی است. بلاک چین اختصاصی Sberbank، طبق جزئیات قبلی، امکان استقرار قراردادهای هوشمند را فراهم می‌کند و با اتریوم، که یک پلتفرم قراردادهای هوشمند است، سازگاری دارد.

کنستانتین کلیمنکو، ضمن اظهار نظر درباره این سرویس گفت که هدف آنها ایجاد راه‌حلی است که عملیات مالی غیرمتمرکز (دیفای) را در روسیه تسهیل کند.

کاهش سرعت راه‌اندازی سرویس جدید در پروسه تأیید

در آوریل ۲۰۲۲، این بانک چراغ سبزی را برای راه‌اندازی پلتفرمی برای انتشار و گردش دارایی‌های مالی دیجیتال دریافت کرد.

پوپوف توضیح داد که تا کنون آنها ده‌ها میلیارد روبل برای صدور دارند. بزرگترین نهادها و افراد دریافت‌کننده وام باید در هفته‌های آینده به پلتفرم صدور و گردش دارایی‌های مالی دیجیتال خود متصل شوند.

در سال ۲۰۲۱، بانک Sberbank برای راه‌اندازی استیبل کوین خود از مقامات روسی مجوز درخواست کرد. علیرغم مخالفت بانک مرکزی روسیه، که تمایلی به اجازه راه‌اندازی ارزهای دیجیتال خصوصی نداشته است، بانک Sberbank به توسعه پلتفرم خود ادامه می‌دهد.

با توجه به موقعیت این بانک در چشم‌انداز مالی روسیه و پایگاه مشتریان گسترده آن، نفوذ و توسعه اخیر آن به تغییر احتمالی در موضع قبلی بانک روسیه در مورد ارزهای دیجیتال اشاره دارد.

علاوه بر Sberbank، آلفا بانک، یک بانک خصوصی در روسیه، مجاز به انتشار دارایی‌های دیجیتال است. سایر موسسات مالی تایید شده عبارتند از Lighthouse، یک شرکت فین تک و Atomyze، یک پلتفرم توکن سازی که توسط فدراسیون روسیه پشتیبانی می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا