اخبار بلاک‌چیناخبار بین الملل

توصیه‌های قانونگذاران کانادایی در حمایت از پذیرش بلاک چین

چشم‌انداز اقتصادی و اشتغال بالا با پذیرش بلاک چین

 

کمیته صنعت و فناوری گزارش جامعی در مورد فناوری بلاک چین منتشر کرده است که شامل توصیه‌هایی است که سعی در ایجاد تعادل بین مقررات و نوآوری دارد.

در حالی که ایالات متحده با یک محیط نظارتی پراکنده و متلاطم با دارایی‌های دیجیتال دست و پنجه نرم می‌کند، برخی از قانونگذاران کانادا در حال تلاش برای ارائه و تنظیم رویکردی جامع‌تر هستند.

کمیته صنعت و فناوری مجلس عوام کانادا گزارشی جامع درباره فناوری بلاک چین منتشر کرده است که شامل مجموعه‌ای از توصیه‌ها به دولت کانادا برای حمایت و تقویت صنعت بلاک چین و ارزهای دیجیتالی است.

گزارش این کمیته با عنوان «فناوری بلاک چین: ارزهای دیجیتال و فراتر از آن»، پتانسیل فناوری بلاک چین برای دیجیتالی کردن بخش‌های ناشناخته اقتصاد و ایجاد ارزش بی‌سابقه در بازارهای مالی را برجسته می‌کند. با توجه به این پتانسیل، اولین توصیه این کمیته این است که دولت صنعت بلاک چین را به عنوان یک صنعت در حال ظهور با چشم‌انداز اقتصادی و اشتغال بالا به رسمیت بشناسد.

دستورالعمل‌های پیشنهادی نیاز به یک چارچوب نظارتی انعطاف‌پذیر را تشخیص می‌دهند، به‌ویژه در پی سقوط صرافی FTX که باعث نگرانی جهانی در مورد دوام صنعت ارزهای دیجیتالی شد. با این حال، این کمیته معتقد است که مقررات کانادا به طور کلی موثر هستند و به تأثیر محدود سقوط صرافی FTX بر شرکت‌های کانادایی اشاره می‌کنند:

«وجود یک محیط نظارتی دلیل اصلی این موضوع است که شرکت‌های کانادایی کمتر تحت تاثیر رویدادهای اخیر قرار گرفتند و اینکه چرا چنین اتفاقاتی به میزان قابل توجهی کمتر از جاهای دیگر در کانادا رخ می‌دهد.»

برای تحکیم جایگاه کانادا در عرصه دارایی‌های دیجیتال، این کمیته پیشنهاد می‌کند که یک استراتژی ملی بلاک چین تنظیم و ایجاد شود. این پیشنهاد شامل یک بررسی جامع از مقررات حمایت از مصرف‌کننده و تعهدی برای محافظت از حقوق افراد در مورد دارایی‌های دیجیتال خودحضانتی است.

یکی دیگر از توصیه‌های کلیدی این است که دولت یک رویکرد نظارتی متمایز برای استیبل کوین‌ها اتخاذ کند، که نوعی از ارز دیجیتال است که با این هدف طراحی شده که نسبت به یک دارایی خاص یا مجموعه‌ای از دارایی‌ها ارزش ثابتی داشته باشد. این کمیته استیبل کوین ها را به دلیل موارد استفاده متفاوت و چالش‌های نظارتی منحصربه‌فرد از دیگر ارزهای دیجیتالی متمایز می‌داند.

این توصیه‌ها بر ضرورت ابتکارات آموزشی برای اطلاع‌رسانی به مردم در مورد خطرات و مزایای مرتبط با رمزارزها و همچنین ایجاد یک محیط سندباکس برای کارآفرینان برای آزمایش فناوری‌های جدید بدون مانع نظارتی تأکید دارند.

این گزارش در پس‌زمینه شکایت‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه غول‌های جهانی بایننس و کوین بیس به اتهام نقض قوانین اوراق بهادار ایالات متحده منتشر شده است. این موارد منجر به نوسانات قابل توجهی در بازارهای دارایی دیجیتالی شده و ترس از سرکوب گسترده‌تر نظارتی بر دارایی‌های دیجیتال را در ایالات متحده برانگیخته است.

در حالی که ایالات متحده وارد دوره جدیدی از بررسی نظارتی برای دارایی‌های دیجیتال می‌شود، استراتژی جامع کانادا طرحی مترقی را برای تقویت نوآوری و حصول اطمینان از یکپارچگی بازار و حمایت از مصرف‌کنندگان در دنیای آشفته دارایی‌های دیجیتالی ترسیم می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا