اخبار آلت کوین هااخبار تحلیلی

آیا فصل آلتکوین ها شروع شده است؟

بررسی دو شرط مهم آلت سیزن برای شروع فصل آلتکوین ها


شاخص آلت سیزن (Altseason Indicator) از پلتفرم تحلیل بلاکچین Glassnode وضعیت فعلی فصل آلتکوین را در بازار ارزهای دیجیتال ارزیابی می‌کند. این شاخص بر ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران و چرخش سرمایه در این بخش متمرکز است. این اندیکاتور برای تعیین فعال‌سازی
فصل آلتکوین، دو شرط حیاتی را در نظر می‌گیرد.

شرط‌های شاخص آلت سیزن برای تعیین فصل آلتکوین ها

داده‌های شاخص آلت سیزن در چند سال گذشته
داده‌های شاخص آلت سیزن در چند سال گذشته – منبع: Glassnode

شرط اول: شاخص آلت سیزن جریان‌های خالص سرمایه را در بین طبقات دارایی اصلی تجزیه و تحلیل می‌کند. این  طبقات دارایی اصلی عبارتند از: بیتکوین (BTC)، اتریوم (ETH) و استیبل کوین‌ها

جریان‌های خالص برای BTC و ETH شامل «ارز بازار واقعی و تحقق‌یافته» آنها می‌شود، مدلی که ارزش‌گذاری دارایی را بر اساس قیمت آخرین انتقال دارایی محاسبه می‌کند. جریان‌های خالص برای استیبل کوین‌ها، بر اساس عرضه یا ارزش بازار ارزیابی می‌شوند و ارزش آنها به طور مداوم به ۱ دلار مرتبط است. توجه کنید که جریان‌های خالص مثبت در هر سه کلاس دارایی برای یک فصل فعال آلتکوین ضروری است.

شرط دوم: این شاخص حرکت در ارزش بازار آلتکوین را بررسی می‌کند و اینکه آیا ارزش بازار آلتکوین‌ها بالاتر از میانگین متحرک ساده ۳۰ روزه (SMA) است یا خیر. اندیکاتور آلت سیزن ابتدا در اکتبر سال گذشته یک حالت ریسک را نشان داد، اما این سیگنال پس از راه‌اندازی اسپات ETFهای بیتکوین خاموش شد.

اندیکاتور آلت سیزن پس از یک وقفه ۲۲ روزه در این ماه، نشان‌دهنده احیای فصل آلتکوین است. از طرفی، قیمت بیتکوین در حال حاضر روی سطح ۵۰۹۰۰ دلار معامله می‌شود و کاهش ۱ درصدی در هفته گذشته را نشان می‌دهد.

کاهش قیمت بیتکوین در روز گذشته
کاهش قیمت بیتکوین در روز گذشته – منبع: tradingview

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا