اخبار بلاک‌چین

فایل کوین؛ داستان ساخت یک راه حل برای ذخیره‌سازی غیرمتمرکز

فایل کوین با ارائه راه حل ذخیره سازی غیرمتمرکز امنیت بیشتری را برای شبکه ایجاد می‌کند.

 

فایل کوین یک راه حل ذخیره‌سازی غیرمتمرکز است که امنیت بیشتری را برای نقض داده‌ها ارائه می‌کند و تاثیر دو طرف معامله روی قیمت بازار و ریسک را از بین می‌برد. فایل کوین قصد دارد ذخیره‌سازی داده‌ها را غیرمتمرکز کند و این کار را با کمک مشتریانی انجام می‌دهد که به ارائه‌دهندگان ذخیره سازی سرد داده‌های فایل کوین تبدیل شده‌اند. 

توکن‌ها پس از انتشار بلوک پیدایش فایل کوین در دسترس خواهند بود و آزمایش این پروتکل یک طرح جامع تخصیص توکن را اجرا می‌کند. ۳۰ درصد توکن‌ها در مرحله پیدایش ایجاد و پرداخت می‌شوند که ۱۰ درصد آن به سرمایه‌گذاران، ۱۵ درصد به آزمایشگاه‌های پروتکل و ۵ درصد به بنیاد فایل کوین تعلق می‌گیرد. ۷۰ درصد باقیمانده به استخراج کنندگان تعلق می‌گیرد تا فایل‌ها را روی توکن تکرار کنند.

جامعه یا همان کامیونیتی فایل کوین متشکل از مشتریان، استخراج‌کنندگان ذخیره‌سازی و استخراج‌کنندگان بازیابی است. در این میان، استخراج‌کنندگانی نیز وجود دارند که برای استخراج فضای ذخیره‌سازی، هارد دیسک خریداری می‌کنند. بهتر است بدانید که استخراج ذخیره‌سازی و استخراج بازاریابی فرایندهای حیاتی در شبکه فایل کوین هستند.

واکنش جامعه فایل کوین

فایل کوین توسط Protocol Labs توسعه یافت و در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شد. این شبکه تا به امروز توانست ۲۷۵ میلیون دلار از طریق عرضه کوین اولیه جمع آوری کند. اما عرضه اولیه تنها برای سرمایه‌گذارانی با دارایی خالص ۱ میلیون دلار یا ۲۰۰ هزار دلار در دسترس بود و این موضوع منجر به واکنش شدید اعضای جامعه شد. 

با این حال، عرضه اولیه شاهد مشارکت قابل توجهی از سرمایه گذاران بود. این سرمایه‌گذاران شامل Zk Capital Unique Square Ventures، June Fund، Winklevoss Capital و Andreessen Horowitz هستند. 

البته، فایل کوین توکن‌ها را به‌عنوان قرارداد ساده برای توکن‌های آینده (SAFT) فروخت، زیرا هنوز هیچ توکنی وجود ندارد. روند کار به این صورت است که ماینرها به فضای ذخیره سازی خود متعهد هستند و سفارش‌ها را از بازار ذخیره سازی دریافت می‌کنند. این بازار ذخیره سازی ویژگی‌های منحصر به فردی را به ماینرها ارائه می‌کند و این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • قابلیت تایید عمومی
  • پاسخگوی سریع
  • محرمانه بودن
  • قابلیت بازاریابی
  • یکپارچگی
  • سازگاری

ناگفته نماند که تیمی که روی بلاک چین فایل کوین کار می‌کند با چالش‌های متعددی روبرو است، اما موفقیت‌های آنها به مشتریان و استخراج کنندگان این اطمینان را می‌دهد که در نهایت همه مشکلات حل می‌شود. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا