خبر فوری

قابلیت جدید سرچ آنی ChatGPT محدودیت اطلاعاتی را از بین می‌برد!

خبر فوری: داده‌های ChatGPT دیگر محدود به ۲۰۲۱ نمی‌شود.

 

ChatGPT به کمک ویژگی سرچ آنی خود تعریف جدیدی از هوش مصنوعی ارائه می‌کند و امکان ارئه اطلاعات و داده‌های دقیق‌تری را فراهم می‌کند.

شرکت OpenAI قابلیت سرچ آنی را در ابزار هوش مصنوعی خود، ChatGPT، مجدداً معرفی کرده است که جذابیت آن را برای کاربران عادی و سازمانی بیشتر می‌کند. این ویژگی که ابتدا در ماه مه عرضه شد، به دلیل نگرانی در مورد دور زدن حق آبونمان پرداخت آنلاین به طور موقت از دسترس خارج شد.

با این حال، در این ویژگی اقداماتی برای درنظر گرفتن مجوزهای وب‌سایت در نظر گرفته شده که به سود تمام سهامداران شرکت است. علاوه بر این، معرفی ویژگی جدید امکان سرچ آنی و نامحدود بودن اطلاعات چت جی‌پی‌تی در همان روزی اتفاق می‌افتد که شرکت متا (فیسبوک) تجربیات هوش مصنوعی خود را راه‌اندازی کرد و بر اهمیت نوآوری در هوش مصنوعی تأکید می‌کند.

قابلیت سرچ آنی ChatGPT بدون محدودیت اطلاعاتی

قابلیت سرچ آنی که از طریق همکاری با موتور جست‌وجوی بینگ مایکروسافت ایجاد می‌شود، ChatGPT را از یک تحلیلگر داده استاتیک به یک تولیدکننده اطلاعات پویا و آنی ارتقا می‌دهد. این امر به ویژه برای پرسش‌هایی که به اطلاعات جدید نیاز دارند، به عنوان مثال، روند بازار کریپتو، بررسی محصولات جدید، یا برنامه‌ریزی برای تعطیلات ضروری است.

علاوه بر این، قابلیت سرچ آنی فراتر از پاسخ‌های مبتنی بر متن است و لینک‌های مستقیم به منابع معتبر ارائه می‌کند که می‌تواند تجربه کاربر و اعتبار اطلاعات ارائه‌شده را غنی‌تر کند.

رفع نگرانی‌های مربوط به حق دسترسی به سایت

نگرانی اصلی پیش از این، دور زدن ناخواسته حق دسترسی بود که منجر به مشکلات بالقوه کپی رایت می‌شد. با این حال، OpenAI تدابیر امنیتی در نظر گرفته که از پایبندی به مجوزهای وب‌سایت از طریق پروتکل robots.txt اطمینان حاصل می‌کند. در نتیجه، این نگرانی‌های قانونی را کاهش می‌دهد و در عین حال امکان دسترسی به بخش وسیعی از منابع عمومی را در اینترنت فراهم می‌کند.

ویژگی سرچ آنی در ابتدا برای کاربران «Plus» و «Enterprise» در دسترس است. البته برنامه‌ریزی‌ شده که به زودی این قابلیت برای همه کاربران عرضه شود که منعکس‌کننده رویکرد محتاطانه و در عین حال آینده‌نگر OpenAI است.

علاوه بر این، این آپدیت به‌خوبی از پیشرفت‌های قابل‌توجه دیگری مانند قابلیت‌های تعامل صدا و تصویر پیروی می‌کند و تلاش بی‌وقفه OpenAI را برای رقابت با رقبای خود در دنیای هوش مصنوعی به نمایش می‌گذارد. این آپدیت سرچ آنی صرفاً یک پیشرفت فنی نیست، چرا که با هدف گسترده‌تر OpenAI برای در دسترس‌تر و مفیدتر کردن هوش مصنوعی در طیف وسیعی از وظایف و نیازهای کاربران همسو می‌شود.

همانطور که فناوری هوش مصنوعی با سرعت سرسام‌آوری به تکامل خود ادامه می دهد، آپدیت‌های جدید ChatGPT نشان‌دهنده گامی عظیم در پر کردن شکاف بین اطلاعات استاتیک و داده‌های آپدیت‌شده است. از این رو، ChatGPT با ویژگی سرچ آنی، نه تنها به پرسش‌ها پاسخ می‌دهد، بلکه کاربران را به دنیای دیجیتالی در حال تکامل متصل می‌کند و نقطه عطف قابل توجهی در سفر هوش مصنوعی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا