خبر فوری

رئیس شرکت پانزی وان کوین (OneCoin) به چهار سال حبس محکوم شد

محکومیت ایرینا دیلکینسکا به ۴ سال حبس و پرداخت جریمه ۱۱۰ میلیون دلاری

 

ایرینا دیلکینسکا، مسئول حقوقی سابق شرکت پانزی وان کوین (OneCoin)، توسط قاضی منطقه‌ای ایالات متحده، ادگاردو راموس در منطقه جنوبی نیویورک، به چهار سال زندان محکوم شد. حکم استرداد ایرینا دیلکینسکا، در مارس ۲۰۲۳ از بلغارستان به ایالات متحده صادر شد. او در حال حاضر به اتهامات مربوط به کلاهبرداری الکترونیکی و توطئه پولشویی در وان کوین اعتراف کرد. 

به گفته وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ)، او طی عملیات‎‌های روزانه، ۱۱۰ میلیون دلار از درآمدهای تقلبی وان کوین را به یک نهاد جزایر کیمن انتقال داد.

علاوه بر حکم زندان، ایرینا دیلکینسکا، شهروند ۴۲ ساله بلغارستان، به یک ماه آزادی تحت نظارت محکوم شد و باید ۱۱۱ میلیون و ۴۴۰ هزار دلار جریمه خود را بپردازد.

حماسه وان کوین: فریب مردم و عواقب قانونی

وان کوین که در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شد و دفتر مرکزی آن در صوفیه، بلغارستان قرار داشت، از یک طرح پانزی ارز دیجیتال به‌عنوات یک استراتژی بازاریابی استفاده کرد. این شرکت توانست با گمراه کردن سرمایه‌گذاران به کمک وعده‌های دروغین، بیش از ۴ میلیارد دلار سرمایه برای این ارز دیجیتال تقلبی جمع کند. 

از طرفی، مارک اسکات، شریک سابق لاک لرد، به دلیل مشارکت در وان کوین به ۱۰ سال زندان محکوم شد و ۳۹۲,۹۴۰,۰۰۰ دلار دارایی او ضبط شد. در همین حال، روجا ایگناتوا، بنیانگذاروان کوین، پس از دریافت یک خبر در اکتبر ۲۰۱۷ ناپدید شد. علیرغم تلاش‌ها برای فرار از دستگیری، وضعیت ایگناتوا به عنوان یک فراری از سوی سازمان‌های مجری قانون منتشر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا