اخبار بلاک‌چیناخبار دیفای

هکرهای کریپتو موفق به سرقت ۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ شدند

اتریوم از نظر فراوانی هک‌های کریپتویی پیشتاز است!


هکرهای کریپتو در سال ۲۰۲۳ موفق به سرقت ۲ میلیارد دلار رمزارز شدند، اما برای اولین بار از سال ۲۰۲۰، این روند رو به کاهش است.

طبق گزارش De.Fi، یک شرکت فعال در حوزه web3، در طول سال ۲۰۲۳، کلاهبرداران و هکرهای کریپتو حملات سایبری متعددی انجام دادند که منجر به سرقت حدود ۲ میلیارد دلار ارز دیجیتال شد. سخنگوی De.Fi در گفت‌وگو با TechCrunch تاکید کرد که این رقم «آسیب‌پذیری‌ها و چالش‌های پایدار در اکوسیستم دیفای» را برجسته می‌کند.

پایگاه داده‌های REKT De.Fi حداقل ۴۵۵ حادثه را در سال ۲۰۲۳ ثبت کرده است که بزرگترین هک به مبلغ ۲۳۱ میلیون دلار به Multichain نسبت داده شده است. داده‌های De.Fi نشان می‌دهد با وجود مجموع ۲ میلیارد دلاری به عنوان یک رقم نگران‌کننده، تلاش‌های کارشناسان امنیت سایبری و هکرهای کلاه سفید منجر به بازیابی حدود ۲۰۰ میلیون دلار از مجموع کل آن شد.

وجوه از دست رفته توسط بلاک چین و هکرهای کریپتو
وجوه از دست رفته توسط بلاک چین – منبع: De.Fi

به نظر می‌رسد اتریوم از نظر فراوانی هک‌ها پیشتاز است، زیرا در پنج ماه از دوازده ماه در سال ۲۰۲۳ بیش از ۷۰ درصد از وجوه دزدیده شده را به خود اختصاص داده است. برای مثال، در ماه نوامبر، این شبکه حدود ۹۹ درصد از کل حوادث آن ماه را به خود اختصاص داده است. هک و کلاهبرداری همچنان مانع مهمی بر سر پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال است. بر اساس داده های Chainalysis، در سال ۲۰۲۲، صنعت به دلیل طرح‌های مشکوک و حوادث سایبری متحمل زیان بیش از ۳/۸ میلیارد دلار شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا