اخبار تحلیلی

تلاش استیبل کوین TrueUSD برای بازیابی نسبت خود با دلار

آیا استیبل کوین TrueUSD نسبت ۱:۱ خود را با دلار آمریکا بازیابی می‌کند؟

 

قیمت استیبل کوین TrueUSD در ۱۸ ژانویه به ۰/۹۷ دلار کاهش یافت، علیرغم تلاش‌های آن برای اطمینان دادن به کاربران از ذخایر فیات این استیبل کوین.

استیبل کوین TrueUSD با نماد TUSD، استیبل کوین مرتبط با بنیانگذار ترون، جاستین سان، در تلاش برای بازیابی نسبت ۱:۱ خود با دلار آمریکا سیستم جدیدی را به کار گرفته است.

در ۱۵ ژانویه، استیبل کوین TrueUSD شروع به از دست دادن نسبت ۱:۱ خود با دلار آمریکا کرد و در ساعت ۱۱:۱۵ شب به وقت آمریکا به قسمت ۰/۹۸۴ دلار کاهش یافت. این depeg زمانی رخ داد که معامله‌گران در ۲۴ ساعت بیش از ۳۳۹ میلیون دلار در بورس بایننس فروختند. این موضوع منجر به خروج خالص سرمایه ۴۲/۳ میلیون دلاری از بورس شد.

در ۱۸ ژانویه TrueUSD این رویداد de-pegging را به فعالیت‌های ماینینگ انجمن مرتبط با بایننس لانچپول نسبت داد که به گفته آن منجر به فرصت‌های آربیتراژ کوتاه‌مدت برای معامله‌گران شد.

کاربران در X (توئیتر سابق) این فرضیه را مطرح کرده‌اند که از دست نسبت ۱:۱ این استیبل کوین با دلار آمریکا ممکن است مربوط به عدم گنجاندن استیبل کوین به عنوان دارایی در طرح Manta launch pool توسط بایننس باشد. علاوه بر این، گزارش‌هایی مبنی بر اینکه TUSD در تلاش برای ارسال گواهی‌های ذخایر خود است، در رسانه‌های اجتماعی در ۱۰ ژانویه منتشر شد.

پس از این فرآیند دی پگ شدن، تیم استیبل کوین TrueUSD اعلام کرد که سیستم حسابرسی ذخیره فیات خود را ارتقا داده است. این شرکت از خدمات شرکت حسابداری مور هنگ کنگ برای ارائه گواهی روزانه از ذخایر فیات استیبل کوین خود استفاده کرد.

با این سیستم جدید، تیم استیبل کوین TrueUSD اعلام کرد که این گزارش شامل جزئیات مربوط به وجوه ذخیره شده توسط شرکای مالی آن خواهد بود. میشل چو، مدیر MooreHK گفت که آنها با The Network Firm همکاری خواهند کرد تا به کاربران TUSD اجازه نظارت بر ذخایر آن را بدهند.

علیرغم تلاش‌های TUSD برای استقرار یک سیستم جدید برای تأیید ذخایر فیات خود، قیمت استیبل کوین به کاهش خود ادامه داد. طبق اطلاعات و داده‌های کوین مارکت کپ، در ۱۸ ژانویه، قیمت TUSD به ۰/۹۷ دلار کاهش یافت.

چارت قیمت ۲۴ ساعته TrueUSD
چارت قیمت ۲۴ ساعته TrueUSD – منبع: CoinMarketCap

در زمان انتشار این خبر، قیمت استیبل کوین TrueUSD در کوین مارکت کپ و بایننس روی ۰/۹۹ دلار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا