اخبار اتریوماخبار تحلیلی

آیا اتریوم پس از هاوینگ بیتکوین افت می‌کند؟

بررسی تأثیر بیتکوین بر قیمت اتریوم در آستانه رویداد هاوینگ بیتکوین

 

درست مثل چرخه‌های قبلی، عملکرد اتریوم با نزدیک شدن به هاوینگ بیتکوین می‌تواند تحت تأثیر قرار بگیرد و این رمزارز دچار افت قیمت شود. سؤالی که مطرح می‌شود این است که در چه نقطه‌ای می‌توانیم شروع به انباشت اتریوم کنیم؟

یک تحلیلگر توضیح داده که اتریوم ممکن است در باقی ماه‌های سال رکوردهای پایینی را تجربه کند.

از سوی دیگر، احساسات فعلی پیرامون این آلت کوین از امید به تسلیم شدن تغییر پیدا کرده است.

بنجامین کاون تحلیلگر، به ۷۸۰ هزار مشترک یوتیوب خود گفت که ممکن است اتریوم تحت تاثیر منفی مرحله دوم پیش از هاوینگ بیتکوین قرار گیرد.

کاون در تحلیل خود تاکید کرد که قبل از هاوینگ سال ۲۰۲۰، اتریوم خود را در وضعیت اسفناکی می‌دید. به گفته او این آلت کوین خیلی دیرتر و پس از تکمیل رویداد چهار ساله در آن زمان بهبود یافت.

بررسی شاخص سود/زیان خالص دارندگان کوتاه‌مدت اتریوم

اگرچه او اعتراف کرد که اتریوم در فواصل زمانی مشخصی روند مثبتی داشت، اما اکثر آنها کوتاه‌مدت بودند. در نتیجه، حرکت احتمالی اتریوم برای بقیه سال و احتمالاً سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به پایین‌ترین رکوردها برای این رمزارز خواهد رسید.

برای مثال، رکورد قیمت در سطح پایین زمانی بسته می‌شود که قیمت دارایی با قیمت بالا بسته شود، اما این قیمت پایین‌تر از رکورد قیمت در پایان روز معاملاتی قبلی باشد. کاون گفت: «این بدان معنا نیست که اتریوم به هیچ وجه نمی‌تواند روند صعودی به خود بگیرد. احتمالاً در فازهای بعدی روند قیمت اتریوم تغییر خواهد کرد. اما جهت کلی باید پایین بیاید.»

در زمان نگارش این خبر، قیمت اتریوم ۱۶۱۴ دلار بود که نشان‌دهنده کاهش ۱۲/۶۱ درصدی در ۳۰ روز گذشته است. صرف نظر از پرایس اکشن، چندین شاخص نشان می‌دهند که این آلتکوین ممکن است کمتر از ارزش واقعی خود ارزش‌گذاری شده باشد.

با این حال، پیش‌بینی Cowen به این معنی بود که اتریوم ممکن است تا پایان سال در سطحی کمتر از ارزش واقعی خود باقی بماند. اما دیدگاه کوتاه‌مدت دارندگان اتریوم چیست؟

یکی از معیارهایی که به این سوال پاسخ می‌دهد، سود/زیان خالص دارندگان کوتاه‌مدت (STH-NUPL) است. به عنوان شاخصی برای ارزیابی رفتار سرمایه‌گذاران در بازه زمانی کوتاه‌مدت، این شاخص UTXOها را کمتر از ۱۵۵ روز در نظر می‌گیرد.

شاخص سود/زیان خالص دارندگان کوتاه‌مدت
شاخص سود/زیان خالص دارندگان کوتاه‌مدت – منبع: Glasssnode

UTXO به خروجی تراکنش خرج نشده اشاره دارد و نشان می‌دهد که هر تراکنش کجا شروع می‌شود و پایان می‌یابد. در زمان انتشار، STH-NUPL از احساس بازار در حالت امیدواری (رنگ نارنجی) به کاپیتولاسیون (رنگ قرمز) سقوط کرد. این انتقال نشان می‌دهد که عوامل و فعالان بازار نیز این دیدگاه را دارند که قیمت اتریوم بیشتر کاهش خواهد یافت.

عملکرد مثبت اتریوم در برابر بیتکوین

در همین حال، Daan Crypto معتقد است که عملکرد اتریوم در برابر بیتکوین در این چرخه چشمگیر بوده است. با توجه به پست او در X (توئیتر سابق)، اتریوم در مقایسه با سایر آلتکوین‌ها با وجود نوسانات کم، بسیار پایدارتر بوده است.

اما مانند احساسات عمومی، Daan انتظار دارد اتریوم همچنان سلطه خود را به بیت کوین از دست بدهد. در زمان نگارش این خبر، ارزش اتریوم در برابر بیتکوین ۰/۰۶۳ بود. Daan برای تأیید نظر خود اشاره کرد که این کوین می‌تواند ۰/۰۵۵ سقوط کند. با این حال او ارزش گفته‌شده را قیمت ورودی مناسبی اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا