اخبار بین المللاخبار قانون‌گذاریخبر فوری

طرح قانون‌گذاران بریتانیا برای شرکت‌های فناوری آسیب‌دیده از ورشکستگی بانک سیلیکون ولی (SVB)

بریتانیا در حال آماده کردن یک طرح اضطراری برای نجات استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های فناوری آسیب دیده از سقوط بانک سیلیکون ولی (SVB) است.

براساس گزارش‌های متعدد در ۱۲ مارس، طرحی برای نجات استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های فناوری آسیب دیده از ورشکستگی بانک سیلیکون ولی (SVB) در بریتانیا در حال آماده‌سازی است.

نخست وزیر بریتانیا، ریشی سوناک اعلام کرد که دولت به سرعت در حال تلاش بر روی طرحی است که در ساعات آینده ارائه می‌شود.

قرار است این طرح نیازهای مرتبط با بازگشت سرمایه مشتریان بانک سیلیکون ولی (SVB) را در بریتانیا تامین کند.

در بیانیه‌ای که امروز منتشر شد، وزارت خزانه داری بریتانیا اعلام کرد:«هدف ما این است که هرچه سریع‌تر برنامه‌هایی ارائه کنیم تا اطمینان حاصل شود که نیازهای کوتاه‌مدت مشتریان بانک سیلیکون ولی (SVB) در بریتانیا برآورده شوند.»

هدف این طرح جلوگیری از یا به حداقل رساندن آسیب‌های ناشی از ورشکستگی بانک سیلیکون ولی به برخی از شرکت‌ها در حوزه فناوری است.

آپدیتی که صدراعظم دولت از این طرح ارائه داد، این بود که این موضوع اولویت بالایی دارد و قرار است که مذاکراتی بین رئیس بانک انگلیس، نخست وزیر و صدراعظم در آخر هفته انجام شود.

بانک انگلستان (BoE) فعالیت شعب بانک سیلیکون ولی (SVB) در بریتانیا (SVB U.K.) را در دهم مارس متوقف کرد و اعلام کرد که این بانک حضور محدودی در بریتانیا خواهد داشت.

طبق گفته بانک انگلستان، به سپرده‌گذاران واجد شرایط، براساس طرح جبران خدمات مالی تا سقف ۸۵ هزار پوند (تقریبا ۱۰۲۲۸۸ دلار)، یا تا سقف ۱۷۰ هزار پوند (تقریبا ۲۰۴۵۷۷ دلار) مبالغی پرداخت خواهد شد. 

بیش از ۲۰۰ بنیانگذار و مدیرعامل شرکت‌های فناوری بریتانیا در یازدهم مارس نامه‌ای را امضا کردند و خواستار مداخله دولت شدند. براساس این نامه خطاب به جرمی هانت، صدراعظم بریتانیا، بسیاری از شرکت‌های فین‌تک تمام عملیات بانکی خود را از طریق بانک سیلیکون ولی (SVB) مدیریت می‌کنند.

بانک سیلیکون ولی (SVB) توسط ناظر مالی کالیفرنیا در دهم مارس پس از اعلام تلاش برای جمع آوری ۲/۲۵ میلیارد دلار سرمایه تعطیل شد. 

این بانک یکی از بزرگترین وام‌دهندگان در ایالات متحده است که به بیش از ۴۰ هزار کسب‌وکار کوچک و بسیاری از شرکت‌های سرمایه‌گذاری فعال در زمینه کریپتو خدمات ارائه می‌دهد.

بر اساس گزارش حسابرسی Castle Hill، دارایی‌های سرمایه‌گذاران خطرپذیر وب3 در این بانک بیش از ۶ میلیارد دلار بوده است که شامل ۲/۸۵ میلیارد دلار مربوط به Andreessen Horowitz، و ۱/۷۲ میلیارد دلار متعلق به Paradigm و ۵۶۰ میلیون دلار متعلق به Pantera Capital می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا