اخبار NFT

صاحب کالکشن Bored Ape سه NFT نادر را به‌خاطر کلاهبرداری فیشینگ از دست داد

سه NFT به ارزش ۱۶۴۴۰۰ دلار در کلاهبرداری فیشینگ از دست رفت.

 

پلتفرم ردیابی تراکنش‌های Etherscan همچنین خاطرنشان می‌کند که والت مرتبط با تراکنش‌های BAYC NFT در کلاهبرداری‌های فیشینگ قبلی استفاده شده است. هنوز مشخص نیست که دقیقاً چگونه این حمله فیشینگ رخ داده است.

بررسی آمار Etherscan از کلاهبرداری و سرقت آیتم‌های کالکشن Bored Ape

NFTهای مربوط به کالکشن Bored Ape که دزدیده شده‌اند شامل کدهای BAYC #7531، BAYC #6736 و BAYC #2100 بودند. طبق گفته پلتفرم OpenSea، آنها به ترتیب ۲۱ اتریوم (معادل ۶۲۹۶۰ دلار)، ۱۵/۸۶۵۰۵ WETH ( معادل ۴۷۵۰۰ دلار) و ۱۸ اتریوم (معادل ۵۴۰۰۰ دلار) هستند.

BAYC #7531 ویژگی‌های آیتم white fur کالکشن را دارد که تنها ۴ درصد از کل ۱۰ هزار NFT را شامل می‌شود. BAYC #6736 حالت small grin با کمیابی ۳ درصد و BAYC #2100 با تایتل Bored Pizza با کمیابی ۰/۵ درصد است. همچنین، tie-dye shirt با کمیابی ۱ درصد، girl’s short hair با کمیابی ۲ درصد، blindfold با کمیابی ۳ درصد، gold stud با کمیابی ۴ درصد و pink fur با کمیابی ۵ درصد.

علیرغم ارزش بالای این NFTهای گمشده کالکشن Bored Ape، قیمت‌ این مجموعه در ماه‌های اخیر تا حد زیادی کاهش یافته است. طبق اطلاعات The Block، قیمت کف Bored Ape Yacht Club تا هشتم می به ۱۵/۰۹ اتریوم کاهش یافت. حجم معاملات این مجموعه، بین ۲۸ آوریل و ۵ می، ۱۳/۳ میلیون دلار است.

آمار مربوط به قیمت کف کالکشن‌های NFT محبوب
آمار مربوط به قیمت کف کالکشن‌های NFT محبوب – منبع: The Block

آمار مربوط به کلاهبرداری‌های فیشینگ

دفتر تحقیقات فدرال ایالات متحده در این باره نوشت: «طرح‌های فیشینگ اغلب از تکنیک جعل استفاده می‌کنند تا شما را فریب دهند. این کلاهبرداری‌ها برای فریب شما طراحی شده‌اند تا اطلاعاتی را در اختیار مجرمان بگذارید که نباید به آنها دسترسی داشته باشند.»

The Block پیش از این گزارش داده بود که حملات فیشینگ کریپتو باعث از دست دادن حدود ۳۰۰ میلیون دلار شد و در سال ۲۰۲۳، در مجموع ۳۲۴ هزار قربانی داشت. بیشترین مقدار کلاهبرداری از یک کاربر در سال گذشته با ۲۴ میلیون دلار بود. در فضای کریپتو، کلاهبرداران فیشینگ اغلب وب‌سایت یا حساب رسانه‌های اجتماعی را به خطر می‌اندازند تا ترافیک را به یک سایت مخرب بیاورند، ایردراپ توکن‌های تقلبی منتشر کنند یا کامنت‌هایی را با لینک‌های مخرب در رسانه‌های اجتماعی منتشر کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا