اخبار اتریوم

آیا اتریوم واقعاً غیرمتمرکز است؟

آینده اتریوم به عنوان یک دارایی غیرمتمرکز چگونه رقم می‌خورد؟

 

هنوز بحث های داغ در مورد ماهیت اتریوم ادامه دارد. برخی تصور می‌کنند که اتریوم اوراق قرضه است اما برخی دیگر معتقدند که این ارز تنها یک آلت کوین کاملاً غیرمتمرکز است.

در میان این همه هیاهو، جان ای دیتون (John E. Deaton)، یکی از حامیان برجسته ریپل (XRP)، نظرات خود را در مورد این موضوع به اشتراک گذاشت. او در توییتی به مقاله پرستون برایان (Preston Bryne) که در سال ۲۰۱۸ نوشته شده بود پرداخت.

تفسیر اتریوم

بحث اصلی مقاله در مورد ماهیت اتریوم بود و اینکه آیا این ارز دیجیتال یک اوراق بهادار است یا یک آلت کوین غیرمتمرکز. طبق نتیجه‌گیری برایان، عرضه اولیه اتریوم (ICO) باعث نشد که این ارز به یک ابزار مالی تبدیل شود و در نتیجه یک اوراق بهادار نیز نبود. وی اینگونه بیان کرد:

«من فکر نمی‌کنم که توکن‌های اتریوم بتوانند به عنوان اوراق بهادار طبقه‌بندی شوند.»

با این حال او خاطرنشان کرد که اتریوم در آن زمان به طور کامل غیرمتمرکز نبود و این پروژه می‌تواند دوباره بازبینی شود. دیتون گفت:

«تا زمانی که نتوانیم ثابت کنیم که اتریوم در بازار گسترده‌تری فروخته می‌شود، مسلما نمی‌توانیم ثابت کنیم که اتریوم غیر متمرکز است.»

به گفته دیتون، انتقال اتریوم به شبکه اثبات سهام (Proof-of-Stake) باعث می‌شود که نتیجه‌گیری ویلیام هینمن در مورد وضعیت تمرکززدایی اتریوم بسیار بحث‌برانگیز باشد. 

هیمن، مدیر سابق کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، در سال ۲۰۱۸ بیانیه‌ای داد. وی در این بیانیه توضیح داد که چگونه بیتکوین و اتریوم اوراق بهادار نیستند. این سخنرانی و برخی از ایمیل‌ها به عنوان بخشی از شواهد به همراه استدلال اینکه ریپل یک اوراق بهادار نیست با عموم مردم به اشتراک گذاشته شد.

آینده اتریوم چگونه رقم می‌خورد؟

صرف نظر از تغییرات قیمت، به نظر می‌رسید که اتریوم موقعیت خود را بالای ۱۶۰۰ دلار حفظ کند. با نگاهی به نمودار ۴ ساعته اتریوم ETH/USD به نظر می‌رسد که آلت کوین‌ها از حالت نزولی خارج می‌شوند.

علاوه بر این، میانگین متحرک نمایی (EMA) نشان می‌دهد که قیمت اتریوم ممکن است در آینده افزایش پیدا کند. می‌توان نتیجه گرفت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (آبی) بالاتر از متحرک نمایی ۵۰ روزه (زرد) است. ‏EMAها به عنوان یک استراتژی ترید کلی نشان می‌دهند که تریدرها رویکرد صعودی دارند و اتریوم می‌تواند روند صعودی دیگری تشکیل دهد.

به علاوه، اندیکاتور حجم تعادلی (OBV) افزایش یافت. اندیکاتور حجم تعادلی شاخصی است که جریان حجم منفی و مثبت را اندازه‌گیری می‌کند و به تریدرها این امکان را می‌دهد که تصمیمات خرید و فروش عوامل تأثیرگذار بازار را ببینند. در زمان نگارش این خبر، میانگین حجم تعادلی اتریوم در حال افزایش بود. این میانگین نشان می‌دهد که نقطه ورود احتمالی برای سودهای کوتاه‌مدت حدود ۱۶۴۱ دلار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا