اخبار اتریوم

مقدار اتریوم (ETH) استیک شده به ۳۰ میلیون دلار رسید

بررسی آمار استیکینگ اتریوم و عوامل موثر بر قیمت اتریوم (ETH)

 

بر اساس داده‌های شرکت تحلیلی نانسن، ۳۰ میلیون اتریوم (ETH)، به ارزش تقریباً ۷۳ میلیون دلار، استیک شده است. این مقدار ۲۵ درصد از عرضه در گردش اتریوم را نشان می‌دهد.

چارت مقایسه سپرده و برداشت اتریوم
چارت مقایسه سپرده و برداشت اتریوم – منبع: Nansen

لیدو فایننس همچنان عامل اصلی در استیکینگ اتریوم است که ۹,۴۷۱,۳۹۲ اتریوم را استیک کرده است که ۳۲ درصد از کل سپرده‌ها را تشکیل می‌دهد. دامیننس لیدو مدت‌ها موضوع بحث و جدل در مورد متمرکز شدن قدرت در فضای غیرمتمرکز شبکه اتریوم بوده است. اما مهم است که توجه داشته باشیم که لیکویید استیکینگ ارز دیجیتال لیدو دسترسی را به دامنه گسترده‌تری از سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند که ممکن است به دلیل الزامات زیادی که برای تبدیل شدن به یک اعتبارسنج در شبکه اتریوم وجود دارد در فرآیند استیکینگ شرکت نکنند.

ادغام در شبکه اتریوم، که شامل انتقال از الگوریتم اجماع اثبات کار به اثبات سهم بود، به کاربران بیشتری اجازه می‌دهد تا به شبکه اتریوم بپیوندند.

در نتیجه، نسبت استیکینگ اتریوم را افزایش می‌دهد. علاوه بر افزایش نسبت استیکینگ، تعداد اعتبارسنج‌های اتریوم نیز از حدود ۴۸۸ به بیش از ۹۲۸ اعتبارسنج پس از ادغام افزایش یافته است.

تاریخچه اعتبارسنج‌های فعال شبکه
تاریخچه اعتبارسنج‌های فعال شبکه – منبع: Beaconcha.in

پس از ادغام، شبکه اتریوم آپدیت شانگهای/شاپلا را در آوریل سال گذشته به اتمام رساند. در ابتدا، نگرانی‌هایی وجود داشت که این آپدیت ممکن است به فشار فروش منجر شود چون امکان برداشت اتریوم‌های استیک شده قبلی را فراهم می‌کرد. بر خلاف این باور، دوره پس از آپدیت شاپلا شاهد افزایش فوری قیمت اتریوم بود که سطح قیمت ۲۰۰۰ دلار را شکست. اگرچه اتریوم در ماه‌های بعدی وارد اصلاح شد، اما فشار فروش همچنان پایین‌تر از انتظار بود.

پس از هارد فورک شاپلا، اتریوم نقطه عطف بعدی خود یعنی آپدیت Dencun را در پیش دارد. روز چهارشنبه، توسعه‌دهندگان اتریوم گزارش دادند که آپدیت Dencun با موفقیت روی شبکه آزمایشی هولسکی اجرا شده است. با اینکه آپدیت روی گورلی، سپولیا و هولسکی به خوبی اجرا می‌شود، انتظار می‌رود که اجرای Dencun روی شبکه اصلی به زودی اتفاق بیفتد. Dencun به عنوان یکی از عوامل اصلی موثر برای قیمت اتریوم در سال جاری دیده می‌شود.

در زمان نگارش این خبر، قیمت اتریوم حدود ۲۴۰۰ دلار معامله می‌شود، که ۲.۸ درصد در ۲۴ ساعت گذشته افزایش داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا