اخبار صرافی ها

۲۷ سال زندان برای مدیر سابق مهندسی صرافی FTX

۲۷ سال زندان برای نیشاد سینگ به دلیل اعتراف به گناه خود در پرونده صرافی FTX

 

شهادت نیشاد سینگ ظاهراً بخشی از استراتژی دادستان بود تا سم بنکمن فرید را به عنوان دست پشت پرده Alameda Research و استفاده از وجوه کاربران صرافی FTX معرفی کند.

مدیر مهندسی سابق صرافی رمز ارز اف تی ایکس گفته است که با دادستان توافق کرده و امیدوار است که زندانی نشود.

بر اساس گزارش‌های محاکمه جنایی سم بنکمن فرید در ۱۶ اکتبر، سینک جزئیات معامله خود با وزارت دادگستری ایالات متحده را فاش کرد و همین موضوع باعث شد که او به اتهامات کلاهبرداری در فوریه اعتراف کند. 

مدیر مهندس سابق FTX گفته است که به دلیل اتهامات مربوط به کلاهبرداری از کاربران صرافی کریپتو با ۷۵ سال زندان مواجه است.

سینگ در شهادت خود گزارش داد که FTX پیش از سقوط بازار کریپتو در سال ۲۰۲۲، تقریباً ۱/۳ میلیارد دلار در معاملات حمایتی از افراد مشهور و چهره‌های ورزشی از جمله تام برادی، جیزل بوندشن و استف کری سرمایه‌گذاری کرده است.

به گفته سینگ، کری وانگ مدیر ارشد فناوری FTX به او گفته بود که Alameda Research مبلغ ۱۳ میلیارد دلار از صرافی ارز دیجیتال وام گرفته است. این خبر برای سم بنکمن فرید تعجب‌آور نبود.

بر اساس گزارش‌ها، سینگ با حدس و گمان درباره واکنش به اخبار Alameda گفت: «مردم به شدت عصبانی خواهند شد. احساس می‌کردم به من خیانت شده است. من برای این کار ۵ سال تلاش کردم و این اتفاق بسیار وحشتناک بود.»

سینگ گفته است که SBF پیشنهاد سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیون دلاری برای خرید اپلیکیشن پیام رسان تلگرام را داده است و Alameda وجوه کاربران FTX را برای کمک‌های مالی به کمپین‌های سیاسی برای او ارسال کرد. 

هنگامی که مشکلات نقدینگی در صرافی FTX در نوامبر ۲۰۲۲ شروع شد، سینگ اعتراف کرد که دست به خودکشی زده بود. به علاوه او بیان کرد که با ناسازگاری‌های ادعای بین بیانیه‌های عمومی بورس و فعالیت‌های آن در پشت صحنه به شدت برخورد می‌کرد.

مدیر مهندسی سابق در نهمین روز از محاکمه جنایی بنکمن-فرید که در ۳ اکتبر آغاز شد، شهادت‌هایی داد. سینگ پیش از تعطیلات ظهر دادگاه در ۱۶ اکتبر شهادت داد که صرافی  FTX گاهی اوقات سرمایه Alameda را بیش از حد خرج می‌کند و آن‌ها را برای سرمایه‌گذاری در استارتاپ هوش مصنوعی Anthropic و شرکت K5 Global استفاده کرد.

فرید در اولین محاکمه جنایی خود با هفت فقره کلاهبرداری و ۵ مورد دیگر، قرار است در دومین محاکمه در مارس ۲۰۲۴ مواجه شود. او در حال حاضر تمام اتهامات را رد کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا