اخبار صرافی ها

فروش دارایی ۷۰۰ میلیونی FTX و احتمال نزول بازار

درخواست FTX برای فروش دارایی‌های امانی خود در شرکت‌های Grayscale و Bitwise

 

صرافی ورشکسته FTX از دادگاه درخواست کرده که اجازه دهد این شرکت دارایی‌های برخی از حساب‌های امانی (Trust Funds) خود از جمله دارایی‌هایی از شرکت‌های Grayscale و Bitwise را بفروشد. این دارایی‌ها در مجموع حدود ۷۴۴ میلیون دلار ارزش دارند و تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که این رخداد می‌تواند منجر به سقوط بازار ارزهای دیجیتال شود.

طبق فایل بایگانی که این شرکت ورشکسته در ۳ نوامبر در دادگاه ثبت کرده، FTX از دادگاه اجازه فروش این دارایی‌های امانی را درخواست کرده و گفته که از این طریق می‌خواهد شروع به پرداخت بدهی‌های خود به طلبکاران کند.

شرکت FTX یک صندوق امانی در Bitwise به ارزش ۵۳ میلیون دلار دارد و پنج صندوق امانی در شرکت Grayscale به ارزش ۶۹۱ میلیون دلار دارد. جزییات این دارایی‌ها را می‌توانید در تصویر زیر ببینید.

عکس دارایی‌های امانی شرکت FTX
عکس دارایی‌های امانی شرکت FTX – منبع: Kroll

بدهکاران شرکت FTX قصد دارند فروش این دارایی‌های امانی و روند فروش توسط یک مشاور سرمایه‌گذاری تأیید و نظارت شود. آنها همچنین پیشنهاد کردند که یک کمیته قیمت‌گذاری در روند فروش شرکت کرده و به نمایندگی از سهام‌داران حضور داشته باشد.

در اواخر سپتامبر، دادگاه به شرکت FTX اجازه داد که مقدار زیادی ارز و دارایی دیجیتال را به ارزش ۳/۴ میلیارد دلار منحل کند. انحلال این حجم از ارزهای دیجیتال پیامدهای نگران‌کننده‌ای برای بازار کریپتو و سرمایه‌گذاران آن دارد. اکنون با این درخواست FTX برای فروش این دارایی‌های امانی، نگرانی‌های جدیدی در مورد نزول بازار ارزهای دیجیتال بوجود می‌آید. 

روند انحلال و ورشکستگی شرکت FTX در حال پیشروی است، آن هم در حالی که مدیرعامل سابق FTX، سم بنکمن-فرید، در دادگاه کیفری در نیویورک محکوم و گناهکار شناخته شد. او متهم به دو مورد کلاهبرداری الکترونیکی، یک مورد کلاهبرداری اوراق بهادار، یک مورد کلاهبرداری کالای باارزش و یک مورد پولشویی شد. قاضی این پرونده قرار است رای نهایی را در تاریخ ۲۸ مارس ۲۰۲۴ مشخص کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا