اخبار بین الملل

شهر بوسان صرافی‌های جهانی را از برنامه مبادلات دیجیتال خود حذف میکند

صرافی FTX یکی از شرکای اصلی در برنامه مبادلات دیجیتال شهر بوسان بود، اما سقوط اخیر آن باعث شده که دولت در حضور صرافی‌های شخص ثالث در این شهر تجدید نظر کند.

بوسان، مرکز تکنولوژی بلاک چین در کره جنوبی، یک گام به تشکیل صرافی رمزارز داخلی نزدیک‌تر شده است. بوسان بر اساس بیانیه جدید اعلام کرده که قصد دارد اکثر صرافی‌های متمرکز جهانی و بین المللی را کنار بگذارد و توسعه صرافی‌های داخلی و محلی را گسترش دهد. این تصمیم مهم در پی شکست عظیم اخیر صرافی‌های متمرکزی مانند FTX گرفته شده است.

شهر بوسان کمیته راهبری خود در زمینه بلاک چین را اعلام کرده که شامل 18 متخصص بلاک چین محلی است، اما هیچ یک از پنج صرافی که در اوایل سال جاری برای کمک به شهر بوسان در حوزه بلاک چین توافق کرده بودند در این لیست نیستند. این صرافی‌های بین المللی شامل Binance, Crypto.com, Gate.io, Huobi Global, FTX بودند.

حذف احتمالی صرافی‌های جهانی از طرح شهر بوسان در پی سقوط صرافی FTX قابل پیش بینی بود. نهاد مدیریت شهری از ابتدا درباره گنجاندن این صرافی‌های خصوصی در برنامه خود مطمئن نبود و بیشتر مایل به توسعه صنعت بلاک چین بدون وابستگی به کمک سازمان‌های شخص ثالث بود.

شهر بوسان طبق خبر منتشر شده در ژوئیه 2019 رسماً به عنوان یک منطقه آزاد برای فناوری‌های بلاک چین انتخاب شد. این شهر قصد دارد کاربردهای مختلف بلاک چین را در صنایعی مانند گردشگری، مالی، لجستیک و امنیت عمومی پیاده‌سازی کند. از آن زمان، دولت محلی به طور فعال برنامه‌های بلاک چین خود را دنبال می کند.

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا