خبر فوری

خبرهای خوب برای بازار کریپتو: خروج ۴۷۲ میلیارد دلار از بانک‌های آمریکا

شرکت سپرده بیمه فدرال (FDIC) می‌گوید رکورد ۴۷۲ میلیارد دلاری برداشت توسط سپرده‌گذاران آمریکایی شکسته شد.

 

خبرهای خوب برای بازار کریپتو: گزارش اخیر شرکت سپرده بیمه فدرال (FDIC) نشان داد که سپرده سرمایه‌گذاران به ارزش حدوداً نیم تریلیون دلار در طول سه ماه ابتدایی سال ۲۰۲۳ از بانک‌های ایالات متحده برداشته شده است و همین موضوع باعث سقوط سهام شده است.

به نظر می‌رسد این تحقیق نگرانی‌ها را در مورد ورشکستگی بانک‌های سیلیکون ولی، سیگنچر و فرست ریپابلیک که تا حد زیادی به دلیل افزایش شدید نرخ بهره توسط صندوق ذخیره فدرال (فدرال رزرو) ایالات متحده ایجاد شده بود، احیا کند.

روز چهارشنبه، ارزش سهام ۱۰ بانک بزرگ ایالات متحده بر اساس ارزش بازار، حداقل ۱ درصد کاهش یافت.

خروج ۴۷۲ میلیارد دلار از حساب‌های بانکی

در سه ماهه اخیر، سپرده‌گذاران رکورد زدند و ۴۷۲ میلیارد دلار از حساب‌های خود برداشت کردند. این رکورد چهارمین سه‌ماهه متوالی کاهش کل سپرده‌ها و بالاترین میزان برداشت در بازه زمانی سه ماهه از زمان شروع ثبت آمار توسط شرکت سپرده بیمه فدرال در سال ۱۹۸۴ به شمار می‌رود.

بانک سیلیکون ولی (SVB) یکی از ناجیان صنعت کریپتو با بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار دارایی بود. این بانک یکی از معدود مؤسسات مالی مستقر در ایالات متحده بود که به مشاغل ارزهای دیجیتالی خدمات ارائه می‌کرد.

سیستم پرداخت Signet بانک سیگنچر، انتقال رمزارز به ارز دیجیتال را به صورت آنی و ثابت برای مشاغل فعال کرد. Signet یک بخش ضروری از پروسه انتقال وجه در بسیاری از صرافی‌های بزرگ، از جمله کوین بیس است.

پرونده‌های مالی و سایر سوابق نشان دادند که ارتباط بانک فرست ریپابلیک با ارزهای دیجیتالی بسیار ناچیز بوده است.

کاهش ارزش سهام با خروج سپرده‌های بانکی

شرکت سپرده بیمه فدرال ادعا می‌کند که «محرک اصلی» فرار این حجم ازسپرده را انتقال وجوه به حساب‌های امن بالاتر از سطح ۲۵۰ هزار دلار اعلام کرد. تجربه نشان می‌دهد که زمانی که مردم در دارایی‌های خود در طول سه ماه تنوع ایجاد کردند، میزان کل سپرده‌های بیمه‌شده توسط بانک‌ها افزایش یافت.

شاخص بانکی S&P 500 پس از انتشار این گزارش، ۲/۶ درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح خود در تقریباً دو هفته گذشته رسید و در مسیر بزرگترین کاهش درصد یک روزه خود از اوایل ماه مه قرار گرفت. Comerica و Keycorp و Citizens Financial بیشترین درصد کاهش را داشتند.

مارتین گرونبرگ، رئیس شرکت سپرده بیمه فدرال اظهار کرد با وجود مقاوم بودن این صنعت در برابر نوسانات، تا زمانی که آژانس نتایج خود را برای سه ماهه دوم منتشر نکند، تاثیر این تلاطم ممکن است قابل مشاهده نباشد.

گرونبرگ افزود که تورم، افزایش نرخ‌ها و فشار اقتصادی همچنان تهدیدی برای صنعت به‌ویژه در زمینه‌هایی مانند املاک تجاری خواهد بود.

جفت ارز BTC/USD به کف قیمت ۲۶ هزار دلاری برمی‌گردد
جفت ارز BTC/USD به کف قیمت ۲۶ هزار دلاری برمی‌گردد – منبع: TradingView.com

خبر خوب برای بازار کریپتو: چگونه کریپتو از حجم عظیم برداشت‌های بانکی سود می‌برد؟

برداشت‌های بانکی در مقیاس بزرگ در ایالات متحده می‌تواند به روش‌های مختلف به ارزهای دیجیتالی کمک کند.

برای شروع، ممکن است برخی از پول‌های برداشت شده در دارایی‌های دیجیتال مانند بیت کوین قرار بگیرد که می‌تواند تقاضا را برای این ارزها افزایش دهد. این افزایش تقاضا می‌تواند باعث افزایش ارزش ارزهای دیجیتالی شود.

دوم، تنوع سیستم مالی ناشی از انتقال وجوه به سمت بازار ارزهای دیجیتالی، نیاز به بانک‌های مرکزی را کمتر می‌کند.

با این عدم تمرکز، تراکنش‌های مالی خصوصی‌تر، امن‌تر و تحت کنترل افراد هستند. با رفع نیاز به واسطه، پتانسیل کاهش هزینه‌های تراکنش و کوتاه شدن زمان تسویه نیز مشخص می‌شود.

به طور کلی، برداشت‌های بزرگ از موسسات مالی ایالات متحده می‌تواند به توسعه چشم‌انداز ارزهای دیجیتالی و پذیرش عمومی آنها کمک کند.

با این حال، تأثیر واقعی این اتفاقات بر تعدادی متغیر از جمله تعداد برداشت‌ها، احساسات غالب بر بازار، جو نظارتی و وضعیت کل بازار ارزهای دیجیتالی متکی خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا