اخبار بین الملل

بانک DZ در آلمان مجوز نگهداری ارزهای دیجیتال را دریافت کرد

پیشرفت آلمان در زمینه گسترش پذیرش ارزهای دیجیتال

 

سومین بانک بزرگ آلمان، DZ Bank AG، پلتفرم حضانتی خود را برای نگهداری از ارزهای دیجیتال راه‌اندازی کرده که مبتنی بر بلاکچین است. 

بانک DZ سومین بانک بزرگ آلمان از نظر میزان دارایی است. این بانک اخیراً پلتفرم نگهداری دارایی‌های دیجیتال خود را راه‌اندازی کرده است که بر روی بلاکچین ساخته شده است. طبق اعلامیه‌ای که در دوم نوامبر منتشر شد، این پلتفرم با سرمایه‌گذاران نهادی کار خواهد کرد و به آنها اوراق بهادار رمزارزی ارائه خواهد کرد، مانند سهام کریپتو Siemens که بانک DZ شش ماه پیش در آن عضو شده بود.

هولگر مفرت، رئیس خدمات اوراق بهادار و نگهداری دارایی‌های دیجیتال در DZ، از علاقه بانک به تکنولوژی دفتر کل توزیع شده (DLT) یا همان بلاکچین سخن گفت: «ما متوجهیم که در ده سال آینده، بخش قابل توجهی از تجارت در بازار سرمایه از طریق زیرساخت‌های مبتنی بر فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) پردازش می‌شود. در میان‌مدت، ما DLT را به عنوان یک فناوری که مکمل زیرساخت‌های ایجاد شده در فرآیندهای موجود بازار سرمایه است می‌بینیم.» 

این بانک همچنین امیدوار است در آینده به سرمایه‌گذاران نهادی و مشتریان خصوصی تسهیلاتی برای خرید ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین ارائه دهد. برای دستیابی به این هدف، بانک DZ در ژوئن ۲۰۲۳ از سازمان نظارت مالی فدرال آلمان (BaFin) درخواست کرد که مجوز پلتفرم حضانت و نگهداری ارزهای دیجیتال به آن اعطا شود. 

با اینکه کشور آلمان در زمینه تنظیم قوانین و مقررات کریپتو بسیار سختگیر است، سازمان‌های بیشتری در این کشور به سوی ارائه خدمات کریپتو به کاربران قدم برمی‌دارند. 

در مارس ۲۰۲۳، بانک Deutsche WertpapierServiceBank با راه‌اندازی پلتفرم معاملاتی کریپتوی خود با نام wpNex، گام مهمی برداشت که در نتیجه آن به ۱۲۰۰ بانک در آلمان امکان دسترسی به صنعت دارایی دیجیتال را می‌دهد. شرکت مدیریت دارایی DWS که اکثریت آن متعلق به دویچه بانک است، همچنین اعلام کرد که در حال کار بر روی دارایی‌های دیجیتال در بازار اروپا و توسعه راهکارهای دیجیتال دیگری است که به سرمایه‌گذاران امکان دسترسی به کاربردهای بلاکچین و دارایی‌های دیجیتال را می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا