اخبار متاورساخبار وب 3

ورود برندهای مطرح جهانی به وب3

انتقال وب2 به وب3 اغلب با خرید نام دامنه شروع می‌شود.

سندی کارتر، مدیر اجرایی Unstoppable Domains اعلام کرد که انتظار دارد صنعت هتلداری، برندهای مطرح دنیای فشن و شرکت‌های مسافرتی بیشتری را ببیند که از فناوری وب3 استفاده می‌کنند.

انتقال وب2 به وب3 اغلب با خرید نام دامنه شروع می‌شود. دامنه‌های وب3 غالباً شبیه به هویت‌های بلاک چین هستند که در کیف پول رمزارز به عنوان NFT ذخیره می‌شوند. این دامنه‌ها برای تعامل با برنامه‌های بلاک چین اهمیت بسیاری دارند و می‌توانند به عنوان هاست (host) وب‌سایت و ساخت آن، و یا برای پرداخت‌های رمزارز مورد استفاده قرار بگیرند.

سرویس Unstoppable Domains و سرویس نام‌گذاری اتریوم (ENS) موفق شده‌اند به ارائه دهندگان برتر نام برای دامنه‌های بلاک چین برای کاربران وب3 تبدیل شوند.

با توجه به علاقه فزاینده به این بخش، شرکت‌ها برای پیشبرد طرح‌های کاربردی وب3 صف کشیده‌اند و خدمات نام دامنه در سال گذشته شاهد افزایش چشمگیری بوده است. Unstoppable Domains به تنهایی بیش از ۳/۳ میلیون نام دارد، در حالی که سرویس نام‌گذاری اتریوم بیش از ۲ میلیون نام دارد.

سندی کارتر، مدیر عملیات Unstoppable Domains، اعلام کرد که کدام شرکت‌ها در حال ورود به وب3 هستند یا احتمال دارد وارد این فضا شوند.

کارتر با اشاره به نام‌های بزرگ این صنعت اظهار کرد: «در حال حاضر برندهای بزرگ جهانی درحال بررسی وب3 و متاورس هستند که البته دلیل آن مشخص است.»

نایک در ماه نوامبر یک بازار NFT را تحت دامنه Swoosh راه‌اندازی کرد که میزبان NFTها و پوشاک مجازی برای فروش در بلاک چین پالیگان بود. برندهای مطرحی همچون Starbucks، Porsche و Build-a-Bear نیز استراتژی‌های وب3 خود را راه‌اندازی کرده‌اند.

کارتر گفت: «این موضوع نوید می‌دهد که شرکت‌های مشابه همین روند را دنبال خواهند کرد.»

گوچی و پرادا در میان نام‌های برتر دنیای مد در حال راه‌اندازی فروشگاه متاورس

مد در متاورس نیز در حال تبدیل شدن به یک ترند جدید است، جایی که برندها مجموعه‌های دیجیتالی خود را به نمایش می‌گذارند و به کاربران این امکان را می‌دهند تا در قالب آواتار ظاهر شوند.

گوچی، پرادا، رالف لورن، دولچه و گابانا، بربری، کریستین دیور و زارا همگی فناوری وب3 را آزمایش کرده‌اند و دارایی‌های دیجیتال منحصربه‌فردی را ایجاد کرده‌اند که مشتریان می‌توانند آن‌ها را خریداری و جمع‌آوری کنند.

کارتر انتظار دارد نه تنها برندهای مد، بلکه صنایعی از جمله خدمات غذایی و حمل‌ونقل هم وارد این فضا شوند.

او افزود: «من فکر می‌کنم که سایر صنایع مانند خودروسازی، ورزش، فناوری، هتلداری و خرده‌فروشی نیز در این فضا در حال گسترش هستند. برای مثال شرکت خودروسازی BMW را در نظر بگیرید–این شرکت که حضور فعالی در متاورس دارد و با مشتریان خود تعامل دارد، یکی از اولین نام‌هایی بود که به انجمن استانداردهای متاورس پیوست. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا