اخبار بین المللاخبار صرافی ها

۱۱ هزار سال زندان برای مدیرعامل صرافی ترکیه

اوزر به اتهامات مختلفی از جمله کلاهبرداری، رهبری یک سازمان جنایی و پولشویی شناخته شد.

 

مدیرعامل صرافی ورشکسته رمزارز ترکیه Thodex به ۱۱۱۹۶ سال و ۱۰ ماه و ۱۵ روز زندان محکوم شده است. ظاهراً او با بیش از ۲ میلیارد دلار ارز دیجیتال متعلق به بیش از ۴۰۰ هزار مشتری فرار کرده است. دادگاه پلتفرم معاملات کریپتوی او را یک سازمان مجرمانه تشخیص داد.

رئیس Thodex به ۱۱۱۹۶ سال زندان محکوم شد

فاروق فاتح اوزر، مدیرعامل صرافی ورشکسته ارزهای دیجیتال ترکیه، روز پنجشنبه به ۱۱۱۹۶ سال و ۱۰ ماه و ۱۵ روز زندان محکوم شد. خبرگزاری فرانسه گزارش داد که دادستان برای رئیس صرافی ۲۹ ساله درخواست ۴۰۵۶۲ سال زندان کرده است.

اوزر به اتهامات مختلفی از جمله کلاهبرداری، رهبری یک سازمان جنایی و پولشویی شناخته شد. دادگاه همچنین صرافی Thodex را یک سازمان مجرمانه تشخیص داد و اوزر از ابتدا با قصد کلاهبرداری دستگیر کرد. علاوه بر این، سراپ خواهر اوزر و برادرش گوون نیز با همین اتهامات مجرم شناخته شدند.

مدیرعامل شرکت Thodex این اتهامات را رد کرد و نپذیرفت که مقاصد او مجرمانه بوده است. به گزارش خبرگزاری دولتی آنادولو، او به دادگاه گفت که اگر چنین بود، «اینقدر آماتور عمل نمی‌کرد». این نشریه به نقل از او گفت:

«من آنقدر باهوش هستم که بتوانم هر مؤسسه‌ای را رهبری کنم…این موضوع در شرکتی که در سن ۲۲ سالگی تأسیس کردم مشهود است.»

صرافی Thodex که در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد، یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های کریپتو در ترکیه قبل از سقوط ناگهانی آن در آوریل ۲۰۲۱ بود. این پلتفرم آفلاین شد و اوزر ناپدید شد و بیش از ۲۰۰ هزار مشتری قادر به دسترسی به دارایی‌های ارزهای دیجیتال خود به ارزش ۲ میلیارد دلار نبودند.

اوزر در آگوست سال گذشته در پی اخطار قرمز صادر شده توسط اینترپل در آلبانی دستگیر شد. پس از یک پروسه قانونی طولانی، او در ماه ژوئن به ترکیه بازگردانده شد و به جرم پولشویی، کلاهبرداری و جرایم سازمان‌یافته مجرم شناخته شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا