اخبار NFT

ضرر ۱/۲ میلیون دلاری جاستین بیبر روی بازار NFT

کاهش ۹۵ درصدی کالکشن ان‌اف‌تی Bored Ape Yacht Club

 

به نظر می‌رسد استقبال سوپراستار جهانی پاپ، جاستین بیبر از دنیای بی ثبات NFTها به مسیر دشواری رسیده است. براساس گزارش‌ها، سرمایه‌گذاری او در پروژه ان‌اف‌تی Bored Ape Yacht Club بیش از ۹۵ درصد کاهش یافته است که منجر به زیان حدود ۱/۲ میلیون دلاری شده است.

ظهور NFTها شاهد افزایش حمایت و سرمایه‌گذاری از سوی افراد مشهور بوده است. این دارایی‌های دیجیتالی که طبیعت منحصر به فرد و مبتنی بر فناوری بلاک چین دارند، به راه جدیدی برای ستارگانی همچون جاستین بیبر تبدیل شده‌اند تا با پایگاه هواداران خود تعامل بیشتری پیدا کنند، از برند خود کسب درآمد کنند و در قلمرو جذاب ارزهای دیجیتالی کاوش کنند.

با این حال، بازار NFT به بی‌ثباتی و غیرقابل پیش‌بینی بودن مشهور است و اغلب منجر به نوسانات چشمگیر در ارزش می‌شود. متأسفانه در مورد جاستین بیبر، کالکشن BAYC او قربانی این نوسانات شد. در حالی که کاهش شدید ارزش بدون شک یک شکست مالی قابل توجه به شمار می‌رود، ضروریست که تصویر بزرگ‌تر را هم ببینیم. بسیاری از سلبریتی‌ها فرهنگ NFT را پذیرفته‌اند، اما همه در آن موفق عمل نکرده‌اند. برای برخی، این سرمایه‌گذاری‌ها با هدف بازدهی نبوده، بلکه بخشی از یک استراتژی بازاریابی بزرگتر است. با خرید NFT، سلبریتی‌ها خود را با جنبش دیجیتال آینده‌نگر هماهنگ می‌کنند و تبلیغات و مشارکت طرفداران را در این فرآیند به دست می‌آورند.

با این حال، همه سرمایه‌گذاری‌های بخش NFT به ضرر ختم نمی‌شوند. برخی از ستاره‌ها با فروش NFT به قیمت‌های گزاف معاملات سودآوری انجام داده‌اند. سرمایه‌گذاری در این بازار پرنوسان یک بازی با ریسک بالا و البته پاداش بالقوه بالا است.

برای جاستین بیبر که دارایی خالص او تا سپتامبر ۲۰۲۱ در حدود ۲۸۵ میلیون دلار تخمین زده شده بود، ضرر ۱/۲ میلیون دلاری به‌خاطر سرمایه‌گذاری در NFT اگرچه قابل توجه است، اما احتمالاً قابل برگشت است. خواننده آهنگ Peaches در درآمد خود از طریق سرمایه‌گذاری در موسیقی، تجارت و اکنون NFT تنوع ایجاد کرده و همین موضوع باعث شده ضربه کاهش ارزش NFT ضربه چندان بزرگی به نظر نرسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا