اخبار استخراجاخبار بیت کوین

ماینرهای بیتکوین به فروش دارایی خود روی آوردند

افزایش اخیر در قیمت BTC منجر به افزایش فعالیت شبکه بیتکوین شده است.

 

از ابتدای فوریه ۲۰۲۴، قیمت بیتکوین تحت تأثیر تصویب ETF های اسپات بیتکوین در ایالات متحده و انباشت توسط نهنگ‌های بزرگ بازار، ۲۵ درصد افزایش یافته است. علاوه بر این، کاهش عرضه بیتکوین و افزایش سختی استخراج نشان می‌دهد که استخراج کنندگان ممکن است با فشار فروش مواجه شوند. از سوی دیگر، شاخص ترس و طمع به طمع شدید با ارزش ۷۶ اشاره می‌کند که از این دیدگاه حمایت می‌کند که ممکن است فروش این رمزارز شروع شود.

آیا ماینرهای بیتکوین به سمت فروش می‌روند؟

به گفته یکی از تحلیلگران CryptoQuant، افزایش اخیر در قیمت BTC منجر به افزایش فعالیت شبکه بیتکوین شده است، به طوری که اندازه بلاک بیتکوین تقریباً ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش داشته است.

مشخص است که افزایش فعالیت شبکه بر اندازه بلوک اثر صعودی دارد که معمولاً منجر به کارمزدهای بالاتر می‌شود. با این حال، افزایش قابل توجهی در کارمزدها مشاهده نشده است، و این سوال را ایجاد می‌کند که آیا افزایش اندازه بلوک مربوط به معاملات BTC با حجم بالا است یا خیر.

قیمت و حجم معاملات اسپات بیتکوین در صرافی‌ها
قیمت و حجم معاملات اسپات بیتکوین در صرافی‌ها – منبع: CryptoQuant

اگرچه سختی استخراج و اندازه بلوک مفاهیم مستقلی هستند، اما این یک واقعیت شناخته شده است که اندازه بلوک به‌طور غیرمستقیم بر رقابت ماینینگ تأثیر می‌گذارد. بر اساس داده‌های ارائه شده توسط BTC.com، سختی استخراج بیتکوین تا زمان نگارش این خبر به ارزش ۸۱/۷۳ تریلیون دلار رسیده است، در حالی که هش ریت شبکه طی ۱۲ ماه گذشته تقریباً دو برابر شده است و از ۳۰۳ EH/s به ۵۷۷ EH/ افزایش یافته است.

هش ریت شبکه بیتکوین
هش ریت شبکه بیتکوین – منبع: BTC.com

این وضعیت می‌تواند فضایی را ایجاد کند که در آن افزایش سختی استخراج و اندازه بلوک در میان حرکت قیمت بیتکوین افراد و مؤسسات درگیر در استخراج بیتکوین را تحت فشار قرار دهد تا دارایی‌های خود را بفروشند.

وضعیت فعلی ذخایر بیتکوین

به ویژه، هنگام بررسی شاخص موقعیت ماینرهای بیتکوین (MPI)، بر فشار فروش بر ماینرها تأکید می‌شود که نگرانی‌های قابل توجهی را در بین سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است.

داده‌های تاریخی نشان می‌دهد که در دوره‌هایی که شاخص MPI بالا بود، کاهش محسوسی در ذخایر استخراج کنندگان مشاهده شد که منجر به اصلاح قیمت بیتکوین شد.

از امروز، ذخایر ماینرها به دلیل تقاضای ایجاد شده توسط ETF های بیتکوین و شرایط بازار به پایین‌‌‌ترین حد سه ساله خود رسیده است. در همین حال، با نگاهی به ذخایر ذخیره شده توسط صرافی‌ها، تصور می‌شود که تا پایان ماه نوامبر، سطوح ممکن است به زیر مرز بحرانی ۲ میلیون بیتکوین کاهش یابد.

شاخص MPI ماینرهای بیتکوین
شاخص MPI ماینرهای بیتکوین – منبع: CryptoQuant

در آخرین روز معاملاتی هفته، جمعه، ETFهای اسپات بیتکوین میزبان ورودی خالص ۳۲۳/۹۰ میلیون دلار بودند و از زمان تایید و شروع فعالیت، ورودی تقریباً به سطح ۵ میلیارد دلار رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا