اخبار آلت کوین هااخبار تحلیلی

توکن لینک (LINK) در عرض ۶ روز ۲۶ درصد بالا رفت

آیا جایی برای افزایش بیشتر قیمت توکن لینک (LINK) وجود دارد؟


توکن لینک (LINK) با ورود معامله‌گران حرفه‌ای و سرمایه‌گذاران سازمانی به اکوسیستم چین لینک روز به روز افزایش قیمت پیدا می‌کند.

توکن لینک بین ۲ تا ۸ نوامبر افزایش قابل توجه ۲۶ درصدی را تجربه کرد و به ۱۴ دلار نزدیک شد. چین لینک از آوریل ۲۰۲۲ دیگر به این سطح نرسیده بود. همین اتفاق باعث شد که Chainlink جایگاه خودش را به عنوان دهمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار مستحکم کند.

آیا ارزش فعلی چین لینک با مبلغ ۸.۱ میلیارد دلار قابل توجیه است؟ تحقیقات سایت کوین تلگراف نشان می‌دهد که افزایش چشمگیر قیمت به خاطر انتظارات توکنیزه کردن دارایی در دنیای واقعی (RWA) و نشانه‌های اولیه برای پذیرش سازمانی است.

تقویت احساسات بازار توکن لینک با تایید ETF بیتکوین و توکنیزه کردن

جیمز سیفارت و اریک بالهوناس، استراتژیست‌های صندوق قابل معامله بلومبرگ (ETF)، یک یادداشت تحقیقاتی را در ۸ نوامبر منتشر کردند و این اتفاق اعتماد معامله‌گران ارزهای دیجیتال را افزایش داد. به علاوه، نهنگ‌های چین لینک روی بیش از 50 میلیون دلار توکن لینک سرمایه‌گذاری کردند.

از طرفی قرار است صندوق قابل معامله در بورس بیتکوین در ۹ نوامبر افتتاح شود. سیفارت ۹۰ درصد احتمال تاییدیه را داد اما هشدار می‌دهد که تصمیم نهایی ممکن است تا اواسط ژانویه به تعویق بیفتد.

آلت کوین‌های سرنوشت‌ساز بازار در ۷ روز گذشته شاهد افزایش قیمت قابل توجهی بودند به این صورت که توکن (TWT) تا ۴۱ درصد، توکن Immutable X IMX تا ۲۹ درصد و توکن NEO تا ۲۸ درصد افزایش یافته است. پس از رکود آشکار قیمت بیتکوین تا ۳۵۵۰۰ دلار، این افزایش قیمت LINK نشان‌دهنده احساسات مثبت به آلت کوین‌هاست.

ناگفته نماند که چندین پیشرفت مثبت در اکوسیستم چین لینک به عملکرد اخیر توکن لینک کمک کرد. برای مثال، شرکت Vodafone، یک شرکت مخابراتی بزرگ اروپا و شمال آمریکا و شرکت مالی ژاپنی Sumitomo Corporation به طور رسمی همکاری خود را با Chainlink آغاز کردند. 

این دو شرکت قصد دارند برای تسهیل تراکنش‌ها و ارائه برنامه‌های کاربردی متنوع از جمله ایستگاه‌های شارژ، وسایل نقلیه الکتریکی و بخش عوارض جاده‌ای با یکدیگر همکاری کنند. این پلتفرم دیجیتالی Pairpoint نام دارد و به وسایل نقلیه و دستگاه‌ها کمک می‌کند تا به طور مستقل در فضای اینترنت اشیا (IoT) تعامل و تجارت کنند.

 Pairpoint از پلتفرم دارایی‌های دیجیتال موجود در Vodafone استفاده می‌کند و با شرکایی مانند Mastercard، Deloitte، HSBC و IBM به طور کامل در ارتباط است. به نظر می‌رسد که این روند گسترده‌تر به نفع راه ‌حل اوراکل چین لینک باشد.

همانطور که HSBC در ۸ نوامبر نشان می‌دهد توکنیزه کردن RWA در حال ورود به جریان اصلی است. ژو کوانگ لی، مدیر HSBC، به افزایش تقاضا برای نگهداری مدیریت سرمایه دارایی‌های دیجیتال اشاره کرده است. 

بیانیه مطبوعاتی نشان می‌دهد که سرویس نگهداری مکمل پلتفرم HSBC Orion برای صدور دارایی‌های دیجیتال و عرضه طلای توکنیزه شده معرفی شده است. همچنین لازم به ذکر است که HSBC تقریباً ۳ تریلیون دلار دارایی در سطح جهان را مدیریت می‌کند.

افزایش تقاضای معامله‌گران حرفه‌ای برای توکن لینک

علی رغم چشم‌اندازهای امیدوارکننده هنوز این سوال مطرح است که آیا سازمان‌های نهادی بزرگ نقشی در افزایش ۲۶ درصدی این ارز در ۶ روز داشته‌اند یا خیر. متاسفانه هیچ معیار سنجشی برای این موضوع وجود ندارد اما Grayscale’s Chainlink Trust با نماد تجاری GLNK علی‌رغم دارایی ۳.۹ میلیون دلاری، چشم‌انداز خوشبینانه‌ای دارد.

ناگفته نماند که قیمت GLNK در مقایسه با دارایی‌های LINK با ۳۲۰ درصد حق بیمه معامله می‌شود و این موضوع نشان‌دهنده تقاضای خرید قوی برای این رمزارز است. یکی دیگر از دستاوردهای Chainlink فهرست شدن توکن LINK در صرافی HashKey است. 

این صرافی برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای در هنگ کنگ در آگوست ۲۰۲۳ راه‌اندازی شد و وابسته به همان شرکت HashKey Capital است. HashKey Capital یک شرکت سرمایه‌گذاری دارایی دیجیتال است که در سال ۲۰۱۵ تاسیس شد.

طبق برنامه‌های درون زنجیره‌ای افزایش قیمت چین لینک برابر با افزایش فعالیت شبکه پشتیبانی است. لازم به ذکر است که آخرین رکورد قیمت به ۷ نوامبر ۲۰۲۲ برمی‌گردد که مصادف با مشکلات موجود در صرافی FTX است. 

تراکنش یک‌روزه توکن لینک (LINK)
تراکنش یک‌روزه توکن لینک (LINK) – منبع: Messari/Coin Metrics

بدون در نظر گرفتن نقاط فرود، Chainlink میانگین دو روزه تراکنش روزانه فعلی خود را به ۷۷۰۰ دلار رساند و این بالاترین میزان از ژوئن ۲۰۲۱ است. در حال حاضر انتقاداتی در مورد تمرکز بیش از حد Chainlink وجود دارد اما تسلط اوراکل Chainlink بدون چالش عمل می‌کند. 

در نتیجه، هر اتفاقی در بازار RWA احتمالاً تاثیر مثبت روی قیمت LINK داشته باشد و راه را برای افزایش بیشتر قیمت تا بالای ۱۴ دلار فراهم کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا