اخبار NFT

انقلاب در بازار کریپتو با توکن ERC-404 پاندورا

توکن ERC-404 پاندورا در اولین حضورش در بازار کریپتو درخشید.

 

ERC-404، یک استاندارد توکن جدید است که پس از موفقیت اولین استاندارد توکن خود، پاندورا، محبوبیت زیادی پیدا کرد. پاندورا توکنی است که در عرض ۲۴ ساعت، شاهد افزایش قیمت از ۱۰۰۰ دلار به ۳۲۰۰۰ دلار بود. این افزایش را می‌توان به پشتیبانی صرافی‌هایی مانند بایننس و OKX نسبت داد که علیرغم عدم وجود استاندارد توکن رسمی، حمایت خود را از ERC-404 اعلام کرده‌اند.

استاندارد توکن ERC-404

پاندورا، به عنوان یک توکن استاندارد نوآورانه در بلاک چین اتریوم، طی ۲۴ ساعت افزایش ۳۵ درصدی را تجربه کرد و به قیمت ۳۲۴۲۷ دلار رسید. ERC-404 توسط ctrl و Acme برای پروژه‌ پاندورا توسعه یافت و ترکیبی از عملکردهای ERC-20 (توکن‌های قابل تعویض) و ERC-721 (توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT) است. 

پاندورا ۱۰ هزار توکن NFT با نام Replicant و ۱۰ هزار توکن ERC-20 ارائه می‌دهد. هنگامی که توکن پاندورا می‌خرید، یک Replicant NFT وارد کیف پولتان می‌شود. اگر توکن پاندورا فروخته شود، NFT حاصل از مالکیت کاربر حذف یا «سوخته می‌شود». ساختار پاندورا با وجود پتانسیل نوآورانه‌اش، آزمایشی و غیرقابل تنظیم است. 

نگرانی‌های جامعه توکن ERC-404 پاندورا

توییت Quit در توییتر
توییت Quit در توییتر

ماهیت نوپای این پروژه منجر به شک و تردید در بین سرمایه‌گذاران و کاربران شده است و برخی ضرورت وجود ERC-404 را زیر سوال می‌برند. برنامه‌نویس Quit نگرانی‌هایی را درباره مشکلات احتمالی NFT‌های مبتنی بر ERC-404 مطرح کرد.

او اظهار داشت که اگر این توکن به پروتکل‌هایی ارسال شود که زیرنظر ERC-404 پیکربندی نشده‌اند، احتمالا در معرض سرقت قرار بگیرند. با وجود این چالش‌ها، استاندارد ERC-404 طرفداران زیادی در جوامع مختلف ارزهای دیجیتال پیدا کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا