اخبار تکنولوژیاخبار متاورس

رونمایی از هدست جدید اپل که در آن خبری از متاورس نیست

هدست جدید اپل در اوایل سال ۲۰۲۴ با قیمت ۳۴۹۹ دلار در ایالات متحده عرضه می‌شود.

 

اپل سرانجام جزئیات هدست واقعیت ترکیبی گران‌قیمت خود را در طول کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان منتشر کرد، اگرچه هیچ اشاره‌ای به متاورس نکرد.

هدست واقعیت ترکیبی اپل که به تازگی معرفی شده است، Apple Vision Pro، پس از رونمایی در WWDC در پنجم ژوئن، طرفداران فناوری را هیجان‌زده کرد. با این حال، در این رونمایی اشاره‌ای به متاورس نشد.

به نظر می‌رسد این شرکت فناوری اقداماتی را برای معرفی خود فناوری جدید خود به عنوان اولین رایانه با محاسبات فضایی انجام داده است. این محصول در اوایل سال ۲۰۲۴ با قیمت ۳۴۹۹ دلار در ایالات متحده عرضه می‌شود و کمی بعد در کشورهای دیگر نیز عرضه خواهد شد.

اعلام این خبر یک گام محکم در مسیر راه‌اندازی Hololens مایکروسافت و هدست‌های متا است.

استفاده از اپلیکیشن‌ها با اپل Vision Pro
استفاده از اپلیکیشن‌ها با Apple Vision Pro – منبع: Apple

در عوض، بازاریابی اپل بر روی ویژگی محاسبات فضایی متمرکز است که به نظر می‌رسد جایگزین مفاهیمی مانند متاورس، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده خواهد شد.

کیفیت تصاویر با Vision Pro اپل
کیفیت تصاویر با Apple Vision Pro – منبع: Apple

در ژانویه سال ۲۰۲۲، مارک گورمن، گزارشگر فناوری اپل بلومبرگ، در توییتر پیشنهاد کرد که این شرکت قصد ندارد به این بخش با رویکردی مشابه با متای مارک زاکربرگ، به ویژه در رابطه با مفهوم متاورس نزدیک شود.

گورمن گفت: «به من گفته شده که ایده یک دنیای کاملا مجازی که کاربران می‌توانند به آن فرار کنند، از سوی اپل ممنوع است. ما تمرکز خود را بر روی یک هدست واقعیت ترکیبی قرار داده‌ایم که برای استفاده در فواصل کوتاه برای کار، بازی، ارتباطات و غیره در نظر گرفته شده است.»

هدست Vision Pro اپل دارای قابلیت‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی است، از این جهت که می‌تواند به نظر برسد که برنامه‌ها در فضای فیزیکی اطراف کاربر پخش شده‌اند یا از طریق حالت‌هایی مانند Immersive Environments یک تجربه کاملا مجازی را ارائه می‌دهند.

در این اطلاعیه آمده است: «ویژن پرو با ویژگی visionOS، اولین سیستم عامل فضایی جهان، به کاربران اجازه می‌دهد تا با محتوای دیجیتال به گونه‌ای تعامل داشته باشند که احساس کنند به صورت فیزیکی در فضای آنها حضور دارند.»

گمانه‌زنی‌ها درباره هدست جدید اپل باعث شد که برخی از سرمایه‌گذاران امیدوار باشند که توکن‌های مرتبط با متاورس شاهد افزایش چشمگیری باشند. با این حال، به نظر می‌رسد که شکایت جدید کمیسیون بورس و اوراق بهادار در همان روز، این خوش‌بینی را برای توکن‌های مرتبط با متاورس از بین برده است.

طبق گزارش CoinGecko، توکن اینترنت کامپیوتر متاورس در ۲۴ ساعت گذشته ۹/۵ درصد کاهش قیمت داشته، در حالی که سندباکس و دیسنترالند در رتبه‌های دوم و سوم، هر کدام ۱۲/۷ درصد و ۱۱/۲ درصد کاهش داشته‌اند.

قیمت توکن Metaverse پس از رونمایی هدست اپل
قیمت توکن Metaverse – منبع: CoinGecko

در این فهرست، هیچ پروژه قابل توجهی با عملکرد مثبت قیمت در این بازه زمانی مشاهده نمی‌شود، به طوری که ارزش کل بازار توکن‌های متاورس در ۲۴ ساعت گذشته با ۱۰ درصد کاهش به ۷/۷ میلیارد دلار رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا