اخبار تکنولوژی

اقدامات گوگل برای محافظت از حق کپی رایت هوش مصنوعی

 

شرکت گوگل با صراحت اعلام کرد که تنها ۷ محصول تحت حمایت قانونی این شرکت قرار دارد. 

گوگل طی یک بیانیه‌ای تعهد داد که از کاربران سیستم‌های هوش مصنوعی در پلتفرم‌های Google Cloud و Workspace در برابر اتهامات کپی رایت محافظت کند. این حرکت گوگل باعث می‌شود که سیاست‌های این شرکت با شرکت‌های مایکروسافت، ادوبی و غیره همسو شود زیرا این شرکت‌ها نیز چنین تضمین‌هایی به کاربران داده‌اند.

گوگل اخیراً اعلام کرد که از تمام مشتریانی که از محصولات ترکیبی با هوش مصنوعی استفاده می‌کنند به طور قانونی حمایت می‌کند. گوگل ۷ محصول تحت حمایت قانونی خود را معرفی کرد. این محصولات عبارتند از  Duet AI در Workspace، تولید متن در Google Docs و Gmail، و همچنین تولید تصویر در Google Slides و Google Meet، هوش مصنوعی Duet در Google Cloud Vertex AI Search; Vertex AI Conversation; Vertex AI Text Embedding API و تولید زیرنویس در Vertex AI. لازم به ذکر است که در این لیست اشاره‌ای به Bard نشده بود.

شرکت گوگل رویکرد جدیدی برای غرامت کپی رایت معرفی کرد و این رویکرد به عنوان یک استراتژی دوسویه معرفی شده است. طبق این رویکرد گوگل از داده‌ها حفاظت بیشتری می‌کند تا مطالب آموزشی نیز در این مدل قرار بگیرد. در واقع اگر به دلیل استفاده از داده‌های آموزشی گوگل، حق کپی رایت علیه شخصی انجام شود گوگل مسئولیت رسیدگی به این چالش قانونی را به عهده می‌گیرد.

اطلاعیه گوگل مبنی بر حفاظت از کپی رایت هوش مصنوعی
اطلاعیه گوگل مبنی بر حفاظت از کپی رایت هوش مصنوعی – منبع: گوگل

این شرکت تصریح کرد که غرامت مربوط به داده‌های آموزشی شکل جدیدی از محافظت نیست. با این حال، Google اذعان کرد که مشتریانش مایل به تأیید واضح و شفاف از سوی این شرکت هستند تا حفاظت از داده‌ها و کپی رایت شامل سناریوهایی شود که داده‌های آموزشی را نیز دربرمی‌گیرند.

گوگل علاوه بر این، از کاربرانی که به دلیل نتایجی که هنگام استفاده از مدل‌های پایه خود به دست می‌آورند، با پیگرد قانونی مواجه شوند، محافظت خواهد کرد. این شامل سناریوهایی است که در آن کاربران محتوایی شبیه به آثار منتشر شده تولید می‌کنند. این شرکت تاکید کرد که این تضمین مشروط به این است که کاربران عمداً محتوا تولید نکرده یا برای نقض حقوق دیگران از این محتوا استفاده نکنند.

شرکت‌های دیگر نیز بیانیه‌های مشابهی منتشر کردند. برای مثال مایکروسافت تعهد داد که مسئولیت قانونی برای کاربران سازمانی محصولات Copilot را به عهده بگیرد. از طرفی شرکت ادوبی مدعی شد که از مشتریان در برابر ادعای حق چاپ، حریم خصوصی و حقوق عمومی برای استفاده از Firefly محافظت می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا