اخبار تکنولوژی

یوتیوب و هوش مصنوعی؛ چت‌باتی که در کامنت ویدیو با شما صحبت می‌کند؟

شرکت گوگل در حال آزمایش ابزاری است که به سازندگان کمک می‌کند تا بخش نظرات خود را بهتر مدیریت کنند.

 

شرکت گوگل برای پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو یوتیوب یک سیستم هوش مصنوعی آزمایشی در نظر دارد. طبق پستی که در YouTube Help منتشر شد، این سیستم یک هوش مصنوعی است که بخش کامنت ویدیوهای طولانی را طوری مدیریت می‌کند که برای مخاطب و تولیدکننده محتوا کاربردی‌تر باشد. 

این ابزار به سازندگان محتوا این فرصت را می‌دهد که بخش‌های کامنت خود را بر اساس موضوع سازماندهی کنند، کامنت‌های خاص را علامت‌گذاری کنند و حتی کامنت‌های مربوط به یک موضوع را حذف کنند.

این نسخه آزمایشی در حال حاضر فعال است و روی تعداد کمی از ویدیوهای زبان انگلیسی اجرا می‌شود. البته این سیستم در حال حاضر برای مشترکین YouTube Premium به عنوان بخشی از برنامه یوتیوب در دسترس است.

البته بخش جالب‌تر ماجرا اینجاست که این ربات به شکل یک چت‌بات هوش مصنوعی مانند Google’s Bard و ChatGPT OpenAI عمل می‌کند و هدف آن ایجاد تعامل با بینندگان هنگام تماشای ویدیو است.

یوتیوب در مورد این هوش مصنوعی توضیح می‌دهد: «ما برای کمک به شما در درک بهتر محتوایی که می‌بینید یک ابزار آزمایشی با ابزار هوش مصنوعی در نظر گرفتیم. این ابزار به شما کمک می‌کند که بدون متوقف کردن ویدیو، سوالات مربوط به ویدیو و کامنت‌ها را بررسی کنید و حتی با آن‌ها پاسخ دهید.»

این ربات چت می‌تواند هنگام دیدن ویدیوهای آکادمیک تعامل بیشتری ایجاد کند و حتی می‌توانید آزمون دهید. فعلاً تعداد کمی از کانال‌ها این ویژگی را دارند اما هفته آینده مشترکین Premium در ایالات متحده می‌توانند در پلتفرم اندروید از این سرویس استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا