اخبار تکنولوژی

۵ فیلم با تم کریپتو که باید ببینید

بهترین فیلم‌ها در زمینه ارزهای دیجیتال

 

اگر شما هم از تماشای تکراری فیلم‌هایی مثل «تنها در خانه» و «گرینچ» در هفته‌های قبل از کریسمس خسته شدید، پیشنهاد می‌کنیم این ۵ فیلم با تم کریپتو را از دست ندهید؛ مخصوصاً اگر از طرفداران دنیای ارزهای دیجیتال هستید. 

در این پست بلاگی فهرستی از پنج فیلم را تهیه کرده‌ایم که نه‌تنها حس و حال تعطیلات کریسمس را تغییر می‌دهند، بلکه بینش‌های ارزشمندی را در مورد دنیای شگفت‌انگیز فناوری بلاکچین و بیتکوین به شما ارائه می‌دهند. بهترین قسمت آن هم این است که همه این فیلم‌ها در یوتیوب و به صورت رایگان در دسترس هستند.

The Rise and Rise of Bitcoin (2014)

این مستند به ریشه‌های ابداع بیتکوین و تبدیل شدن آن به بزرگترین ارز دیجیتال در سطح جهان می‌پردازد. این روایت شامل تجربیات کاربران اولیه بیتکوین، به ویژه گاوین آندرسن بوده که فرصتی منحصر به فرد برای برقراری ارتباط مستقیم با ساتوشی ناکاموتو داشت.

این فیلم که توسط بن بلدسو و پاتریک لوپ تهیه شده است، مصاحبه‌هایی با چهره‌های کلیدی در توسعه بیتکوین و دارایی‌های دیجیتال مختلف، تصویری واقعی از معرفی بیتکوین به بازار عمومی و بینش‌هایی درباره دارایی‌های دیجیتال و شبکه‌های بلاکچین ارائه می‌دهد.

Deep Web (2015)

این فیلم دارک وب پیدایش Silk Road را بررسی می‌کند، یک بازار سیاه آنلاین که معاملات در آن با پرداخت بیتکوین انجام می‌شد. 

در این فیلم، کیانو ریوز داستان رهبر معمایی سیلک رود یعنی Dread Pirate Roberts و تحقیقات بعدی توسط مقامات را روایت می‌کند. تمرکز این فیلم بر دستگیری مالک واقعی سیلک رود، راس ویلیام اولبریشت است و ارتباط میان ارزهای دیجیتال و دارک وب را برای ما روشن‌تر می‌کند. 

Bitcoin: The End Of Money As We Know It (2015)

این مستند به بررسی دقیق رویه‌های بانک‌های مرکزی و صنعت مالی می‌پردازد که در بحران‌های مالی جهانی نقش داشته‌اند. این فیلم به کارگردانی تورستن هافمن و مایکل واچولونیس، نقش دولت در خلق پول و عملیات بانک‌های مرکزی را که ممکن است منجر به تورم شود، برای مخاطبان برجسته می‌کند.

این فیلم کاوشی عمیق در مورد این است که بیتکوین چگونه می‌تواند بر سیستم‌های مالی سنتی تأثیر بگذارد، و با کارشناسان و چهره‌های کلیدی در تجارت رمزارزها مصاحبه می‌کند.

Trust Machine: The Story of Blockchain (2018)

این فیلم که توسط الکس وینتر تولید شده است، نگاهی عمیق به جنبه‌های فنی و منطقی شبکه‌های بلاکچین ارائه می‌دهد. این فیلم روند پیچیده پشت ساخت شبکه‌هایی را آشکار می‌کند که تراکنش‌های یکپارچه دارایی‌های دیجیتال را تسهیل می‌کنند. برای کسانی که علاقمند به درک مبانی منطقی شبکه‌های بلاکچین و ریشه‌های دنیای کریپتو هستند، این مستند گزینه بسیار مناسبی است. 

CRYPTOPIA – Bitcoin, Blockchains and the Future of the Internet (2020)

این فیلم به کارگردانی تورستن هافمن، که یکی از کارگردانان فیلم سوم انتخابی ما نیز بوده، به پیچیدگی‌های صنعت کریپتو می‌پردازد. این اثر هر دو جنبه مثبت و جنبه چالش‌برانگیز اکوسیستم بیتکوین را بررسی می‌کند و درس‌های ارزشمندی را در سرمایه گذاری بلندمدت به ما آموزش می‌دهد. علاوه بر این، بینندگان را با طیف وسیع‌تری از ارزهای دیجیتال و نقش آنها در شکل دادن به آینده اینترنت آشنا می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا