اخبار آلت کوین هااخبار بیت کویناخبار تحلیلی

رمزارز برتر امروز: بیتکوین یا کاردانو؟

آلتکوین‌ها در صعود خود از بیتکوین پیشی گرفتند.

 

ارز دیجیتال کاردانو (ADA) در ۲۴ ساعت گذشته با ۳۰% افزایش قیمت بهترین عملکرد را داشته است. بیتکوین نیز در ۲۴ ساعت گذشته روند صعودی خود را از سر گرفت و برای اولین بار از می ۲۰۲۲ به ۴۵ هزار دلار نزدیک شد، اما نتوانست بر این سطح مقاومت غلبه کند.

با این وجود، آلتکوین‌های متعددی از بیتکوین بهتر عمل کرده اند و کاردانو (ADA)، پولکادات (DOT) و اولنچ (AVAX) مهم‌ترین آنها هستند.

بیتکوین به ۴۵ هزار دلار نزدیک شد

شنبه گذشته، دقیقاً یک هفته پیش، بیتکوین جدیدترین رالی خود را داشت و نزدیک به ۴۰ هزار دلار ارزش داشت. پس از ناکامی در غلبه بر این سطح در روز شنبه و یکشنبه، دوشنبه با یک حرکت صعودی دیگر آغاز شد که برای اولین بار در بیش از یک سال و نیم، این ارز دیجیتال را به سمت بالای این خط مقاومت هل داد.

از آن زمان تا کنون، بیتکوین به پایین‌تر از این سطح برنگشته است. این ارز دیجیتال به صعود خود ادامه داد و روز چهارشنبه به بالای ۴۴ هزار دلار رسید. البته فروشندگان سعی کردند در این ناحیه مداخله کنند و آن را به سمت پایین به ۴۳ هزار دلار رساندند، اما این روند کوتاه مدت بود.

این ارز دیجیتال ساعاتی پیش به حالت تهاجمی بازگشت و این بار تا ۴۴۸۰۰ دلار افزایش یافت تا اوج جدیدی را در سال ۲۰۲۳ ترسیم کند. با وجود اینکه از آن زمان قیمت آن کمی کاهش یافت، بیتکوین همچنان بالای ۴۴ هزار دلار معامله می‌شود و بیش از صد درصد در روز افزایش یافته است.

ارزش بازار بیتکوین به بیش از ۸۶۰ میلیارد دلار رسیده است، اما نرخ تسلط آن بر آلتکوین‌ها ضربه دیگری خورده و به ۵۲/۴٪ کاهش یافته است.

چارت جفت ارز BTC/USD
چارت جفت ارز BTC/USD – منبع: Tradingview

آلتکوین‌ها در روند صعودی

اکثر آلتکوین‌ها در چند هفته گذشته از نظر روند صعودی عقب‌تر از بیتکوین قرار داشتند، اما بسیاری از آنها در ۴۸ ساعت گذشته به آن رسیده‌اند. قیمت اتریوم پس از یک رالی روزانه دیگر نزدیک به ۲۴۰۰ دلار است، BNB به دنبال یک جهش ۵ درصدی به بالای ۲۴۰ دلار رسیده است و قیمت ریپل با جهش ۷/۵ درصدی نزدیک به ۰/۷ دلار است.

آلتکوین‌های سولانا، دوج کوین، پالیگان (متیک)، چین لینک، لایتکوین و یونی سواپ نیز پشرفت‌هایی مشابه ریپل را ثبت کرده‌اند. در همان زمان، پولکادات و اولنچ انفجار قیمت ۲۱-۲۲ درصدی داشتند. کاردانو نیز رالی شدیدی با افزایش ۳۲ درصدی داشت. در نتیجه، ADA در حال حاضر بالاتر از ۰/۶ دلار معامله می‌شود.

نمای کلی بازار آلکوین‌ها همگی رنگ سبز را نشان می‌دهند و ارزش کل بازار کریپتو بیش از ۴۰ میلیارد دلار افزایش یافته و در CMC به بالای ۱/۶۵۰ تریلیون دلار رسیده است.

نمای کلی بازار کریپتو
نمای کلی بازار کریپتو – منبع: Quantify Crypto

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا