اخبار تکنولوژی

توقف پروژه خودروی خودران اپل و تمرکز بر هوش مصنوعی

شرکت اپل با پروژه خودروی خودران تایتان خداحافظی کرد و اکنون روی هوش مصنوعی تمرکز دارد.


اپل رسما پس از یک دهه توسعه مخفیانه در پروژه خودروی خودران تایتان، برنامه‌های خود را برای طراحی این خودروها متوقف کرد. این شرکت با استناد به یک تغییر استراتژیک، منابع را به سمت سرمایه‌گذاری خود در هوش مصنوعی (AI) هدایت می‌کند. این حرکت با انتقال حدود ۲۰۰۰ کارمند از پروژه خودرو به بخش هوش مصنوعی اپل، به رهبری جان جیاناندریا، اتفاق افتاد.

چالش‌های اپل در هوش مصنوعی

توقف پروژه خودروی خودران اپل تایتان به خاطر جاه طلبی‌های اپل بود و این جاه طلبی باعث شد که عرضه خودرو از سال ۲۰۲۶ به سال ۲۰۲۸ به تاخیر بیفتد. شرکت اپل در حال حاضر روی هوش مصنوعی تمرکز بیشتری دارد و پروژه‌های هوش مصنوعی اپل عبارتند از: 

  • توسعه یک رقیب Chat GPT به نام AppleGPT 
  • همکاری با دانشگاه سانتا باربارا در یک مدل AI ویرایش تصویر منبع باز

با این حال، اپل در فضای هوش مصنوعی با رقابت سختی از سوی غول‌های فناوری مانند گوگل، آمازون و مایکروسافت مواجه است که همگی فعالانه روی هوش مصنوعی سرمایه گذاری می‌کنند.

استراتژی جامع هوش مصنوعی اپل رونمایی شد

تعهد اپل به هوش مصنوعی در سراسر خط تولید آن گسترش می‌یابد و تیم کوک، مدیر عامل شرکت، بر حضور هوش مصنوعی در تمام محصولات اپل تاکید می‌کند. این شرکت قرار است ابتکارات هوش مصنوعی خود، از جمله ویژگی‌های پیشرفته برای سیری، اپل موزیک، و بازسازی ویژگی جستجوی Spotlight را در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان در ماه ژوئن به نمایش بگذارد.

یکی از جذاب‌ترین پیشرفت‌های اپل در حوزه هوش مصنوعی، راه اندازی قریب الوقوع دستیار کد نویسی هوش مصنوعی برای Xcode است که شبیه به Copilot GitHub عمل می‌کند. دستیار کد نویسی هوش مصنوعی قصد دارد تکمیل کد برای توسعه دهندگان را ساده کند و ایجاد برنامه را بهبود ببخشد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا