اخبار بین الملل

اتوبوس‌های شهر جینان یوان دیجیتال دریافت می‌کنند

ارائه خدمات و تخفیف در جینان چین برای استفاده از یوان دیجیتال

 

شهر جینان چین برای پذیرش یوان دیجیتال (CBDC) در شبکه اتوبوسرانی خود اقدام کرده است.

جینان، مرکز استان شاندونگ در شرق چین، تشویق به پذیرش ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور (CBDC) را با ارائه پرداخت‌های یوآن دیجیتال در تمام مسیرهای اتوبوس در سطح شهر آغاز کرده است.

در مرحله آزمایشی، این شهر ارائه پرداخت‌های CBDC را در دو خط اتوبوس آزمایش کرد. پس از دوره آزمایشی، شهرداری اعلام کرد که روش پرداخت جدید را برای کل شبکه اتوبوسرانی خود اجرا خواهد کرد.

رسانه محلی Shunwang-Jinan Daily اخیراً گزارش داد که شهر جینان تمام کارت‌خوان‌ها و نرم‌افزار مسیر اتوبوس را به‌روز کرده تا مسافران بتوانند با استفاده از یوآن دیجیتال این شهرستان پرداخت انجام بدهند.

این شهر همچنین با اعطای تخفیف کرایه به مسافرانی که روش پرداخت CBDC را انتخاب می‌کنند، استفاده از یوآن دیجیتال را تشویق می‌کند. بر اساس این اطلاعیه، هر فرد در صورت انتخاب پرداخت با یوآن دیجیتال، می‌تواند روزانه تا دو سفر را با تخفیف و حداکثر شش سفر را با تخفیف در یک ماه دریافت کند.

این اقدام بخشی از فشار گسترده در این کشور برای ترویج پذیرش یوان دیجیتال است. در ۲۳ آوریل، شهر چانگشو چین اعلام کرد که پرداخت حقوق کارمندان دولت را با یوان دیجیتال آغاز می‌کند. در این اطلاعیه آمده است که تمام سطوح پرسنل در خدمات عمومی، مؤسسات عمومی و واحدهای دولتی از ماه مه یوان دیجیتال دریافت می‌کنند.

سرمایه‌گذاری در دارایی‌های کریپتو در برخی از کشورهای اتحادیه اروپا بسیار بی‌ثبات است و امکان نظارت بر آن دشوار است و ممکن است مالیات بر ارزش افزوده نیز اعمال شود.

به غیر از دو مورد استفاده از اتوبوس و حقوق کارمندان دولت، این کشور ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را برای تجارت فرامرزی نیز اجرا کرده است. در ۲۴ آوریل، طرحی برای ترویج یوان دیجیتال در تجارت فرامرزی در شهر Xuzhou چین صادر شد. این شهر به عنوان نقطه عزیمت قطارهای حمل کالا به اروپا عمل می‌کند.

در همین حال، بانک فرانسوی BNP Paribas نیز اخیراً با بانک چین (BOC) برای ترویج استفاده از یوان دیجیتال همکاری کرده است. در ۵ مه، رسانه محلی South China Morning Post گزارش داد که این مشارکت به مشتریان شرکتی BNP Paribas اجازه می‌دهد تا با سیستم BOC ارتباط برقرار کنند و امکان استفاده از یوان دیجیتال برای تراکنش‌های هم‌زمان را فراهم کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا