اخبار آلت کوین هااخبار اتریوماخبار بلاک‌چین

کاردانو تخت پادشاهی را از اتریوم خواهد گرفت

بررسی مزیت‌های پلتفرم کاردانو در مقایسه با اتریوم

 

کارآفرین معروف طرفدار کاردانو (ADA) معتقد است که کاردانو آماده است تا از اتریوم  پیشی بگیرد و تخت پادشاهی را تصاحب کند.

بنیانگذار و مدیرعامل Crypto Capital Venture، دن گامباردلو، در توییتر نظر یکی از اعضای انجمن کاردانو در کانال یوتیوب خود را در مورد دومین پلتفرم بزرگ بلاک چین، یعنی اتریوم به اشتراک گذاشته و نوشته:

«زمان آن فرا رسیده است که اتریوم تخت پادشاهی را در اختیار کاردانو بگذارد.»

دن گامباردلو یکی از طرفداران مشهور کاردانو است که در توییتر و یوتوب خودش غالباً درباره کاردانو و گاهی اوقات نیز درباره بیت کوین می‌نویسد. طبق یکی از توییت‌های او در ماه مه، دن معتقد است که این دو پلتفرم دیجیتال «بازیکنان نهایی بازی قدرت در دنیای کریپتو» هستند.

دن در توییتی مربوط به ۱۰ مه، گفته بود که مشغول خرید کاردانو بیشتر و انباشت سرمایه بیت کوین خود بوده.

مزیت‌های پلتفرم کاردانو در مقایسه با اتریوم

اکوسیستم کاردانو اخیراً در حال گسترش است و روز‌به‌روز دارایی‌های بیشتری (رمزارزها، NFT، dApps) در این بلاک چین اثبات سهام ایجاد می‌شود که توسط ریاضیدان بنیانگذار اتریوم، چارلز هاسکینسون، راه‌اندازی شده است. 

پلتفرم کاردانو به لطف دوج کوین، شیبا اینو و پپه که در دنیای ارزهای دیجیتالی ترند شده‌اند، در بخش میم کوین‌ها نیز فعال است. محبوب‌ترین آنها Snek است که اخیراً در چندین صرافی بزرگ ثبت شده است و افزایش قیمت چشمگیری را تجربه کرده است.

مزیت دیگر، کارمزد تراکنش در کاردانو است که بسیار کمتر از هزینه‌های بلاک چین اتریوم است. اگرچه اخیراً کارمزدهای کاردانو در مجموع به بالاترین سطح خود، یعنی ۱/۷۶ میلیون دلار رسیده است که نشان‌دهنده افزایش فعالیت شبکه آن است، کارمزدهای اتریوم حتی بالاتر رفته و به ۹/۱۶ میلیون دلار رسیده است. 

علاوه بر این، مکانیسم سهامداری کاردانو با اتریوم بسیار متفاوت است و امکان برداشت وجوه در هر زمان را فراهم می‌کند. در واقع، رمزارز کاردانو حتی بدون اینکه کیف پول دارندگان را ترک کند، استیک می‌شود. 

چند سال پیش که اتریوم قابلیت استکینگ را در زنجیره بیکن معرفی کرد، اترهای موجود در بلاک چین تا اوایل آوریل سال جاری قفل بودند و این موضوع تا زمان آپدیت بعدی شاپلا (Shapella) که ترکیبی از آپدیت شانگهای و کاملا بود، ادامه پیدا کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا