اخبار بلاک‌چیناخبار تکنولوژی

سول چت (SolChat): تماس صوتی سولانا

آیا بلاکچین شما می‌تواند با شما تماس بگیرد؟

 

سول چت سولانا (SolChat) برنامه رایگان و اوپن سورس سولانا امکان برقراری تماس صوتی را در بستر وب وارد بازار کرد که امکان ارتباط کیف پول به کیف پول از طریق WebRTC را فراهم می‌کند. 

تماس صوتی مکالمات همتا به همتای کریپتو را در برنامه غیرمتمرکز (DApps) سول چت سولانا فعال می‌کند و از قابلیت لایه انتقال DTLS را برای افزایش امنیت، جلوگیری از استراق سمع و دستکاری به کار می‌گیرد. با این حال، برای شروع یا دریافت تماس صوتی، هر دو کاربر باید به طور همزمان آنلاین باشند.

آناتولی یاکوونکو، یکی از بنیان‌گذاران آزمایشگاه‌های سولانا، بر ماهیت پیشگامانه این ویژگی تأکید می‌کند و معتقد است که سول چت سولانا یک چالش برای سایر بلاکچین ها خواهد بود. کشمکش قدرت بین جوامع بلاکچین، که نمونه آن حمایت کتی وود، مدیرعامل شرکت ARK Invest از سرعت و مقرون به صرفه بودن سولانا در مقایسه با اتریوم است، باعث می‌شود که بعد رقابتی را وارد بازار کند. 

رویارویی یاکوونکو با حامیان اتریوم، نشان‌دهنده خصومت مداوم است و سولانا را نه تنها به عنوان یک پیشرفت تکنولوژیکی، بلکه به عنوان یک رقیب در روایت گسترده‌تر از تکامل بلاک در نظر می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا