اخبار بین الملل

خداحافظی بانک آمریکایی از ارزهای دیجیتال

شرکت هلدینگ بانک Metropolitan Commercial از خروج خود از بازار ارزهای دیجیتال خبر می‌دهد. سال گذشته، سال پرفرازونشیبی برای صنعت کریپتو بود. از رکود پایدار بازار و سوء‌استفاده در برنامه مالی DeFi تا رسوایی FTX، هیچ منطقه‌ای نبوده که آسیب ندیده باشد.

برای برخی، شرایط به‌وجود آمده برای تجارت ناپایدار بود. برای نمونه، شرکت هولدینگ بانک تجاری متروپولیتن (MCB) مستقر در نیویورک، اعلام کرد از بازار ارزهای دیجیتال به‌طور کامل خارج می‌شود. این شرکت در بیانیه خود اظهار کرد که این تصمیم «منعکس‌کننده تحولات اخیر در صنعت دارایی‌های رمزنگاری» و همراه با تغییرات به‌وجود آمده در چشم‌انداز نظارتی در مورد مشارکت بانک‌ها در مشاغل مرتبط با دارایی‌های رمزنگاری بوده.

به گفته MCB، این روند از سال ۲۰۱۷ ادامه داشته و انتظار می‌رود تأثیر مالی چندانی نداشته باشد. این شرکت در حال حاضر چهار مشتری اصلی دارد که دارایی‌هایشان حدود ۱/۵ درصد از کل درآمد و ۶ درصد از کل سپرده‌ها را تشکیل می‌دهند.

این پیشرفت در کنار روال جاری پرونده FTX بوده که صنعت کریپتو را تحت تأثیر قرار داده است. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که بررسی‌های دقیق در ایالات متحده نسبت به این فضا در سال آینده افزایش پیدا می‌کند، به‌ویژه با توجه به اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار، هیئت استانداردهای حسابداری مالی و خدمات درآمد داخلی به دنبال افزایش مقررات و نظارت بر کریپتو هستند.

علاوه بر بررسی دقیق پرونده FTX، بایننس نیز به دلیل نقض ادعای پولشویی در ایالات متحده تحت بازرسی قرار گرفته است که این امر منجر به بررسی‌های بیشتری در مورد روابط صندوق‌های تامین سرمایه با صرافی ارز دیجیتال شده است.

علیرغم وجود نظارت دقیق بر این صنعت، برخی از صاحبان صنعت امید بسیاری به تامین مالی غیرمتمرکز در سال جاری دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا